در لرستان اعتبارت به موقع هزینه نمی‌شود

کد خبر: 
۵۵۶۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان؛

در لرستان اعتبارت به موقع هزینه نمی‌شود

 در لرستان اعتبارت به موقع هزینه نمی‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از مشکلات اساسی ما در استان این است که بخش اعظمی از اعتبارت به موقع هزینه نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری زرک، احمدرضا دالوند صبح امروز در اولین همایش روز حسابدار استان که در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه انضباط مالی یکی از نکات مهم و اساسی است که باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی که یک مدیر باید داشته باشد انضباط مالی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که به انضباط مالی خوب پرداخته نشود، امکان مفسده مالی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم جذب اعتبارات عمرانی است، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در استان این است که بخش اعظمی از اعتبارت به موقع هزینه نمی‌شود و همین موضوع چالش‌هایی برای ما در پایان سال مالی به وجود می‌آورد.

دالوند بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور اعتبارات دستگاه‌ها به سختی اتفاق می‌افتاد، بنابراین همه باید تلاش کنیم که این اعتبارات به موقع به پروژه‌ها تزریق شود.

وی تاکید کرد: حتی اگر یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد، اجحاف در حق استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به نقش مهم و کلیدی ذی‌حسابان در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: نقش مهم و کلیدی ذی‌حسابان در جذب و تزریق اعتبارات مشخص است، ذیحسابان باید به مدیران در دستگاه‌های اجرایی در تزریق اعتبارات کمک کنند.

دالوند با تاکید بر نظارت جدی در حوزه مالی، عنوان کرد: یکی از چالش‌های اختلاف بین دستگاه‌ها، کارفرما و پیمانکاران است، دستگاه‌های اجرایی ضوابط و فرآیندهای لازم را در برگزاری مناقصات رعایت نمی‌کنند و اینجا نقش ذی‌حسابان کلیدی و اساسی است.

به گفته وی نقش ذی‌حسابان در پرداخت‌ها و صورت وضعیت‌ها هم بسیار مهم است.

نظارت دقیق بر پروژه‌ها از دیگر مواردی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مطرح کرد و گفت: نظارت فنی و بازدیدهای میدانی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان - همایش روز حسابدار - احمدرضا دالوند - اعتبارات لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم