در شهرستان‌ها، داروخانه هلال نداریم

کد خبر: 
۵۲۴۰
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان

در شهرستان‌ها، داروخانه هلال نداریم

در شهرستان‌ها، داروخانه هلال نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: در شهرستان‌ها، داروخانه هلال نداریم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «محمد قدمی» اظهار کرد: درحال حاضر در استان ۱۹۷ خانه هلال داریم که خدمات متنوعی در آنها به مردم ارائه می‌شود.

وی هدف از تأسیس خانه‌های هلال ایجاد پل ارتباطی بین نقاط محروم و روستاهاست که در آن‌ها کار آموزش و مانور امدادی را انجام می‌دهیم، افزود: دنبال این هستیم که بتوانیم یک سری تجهیزات اولیه را برای این خانه‌ها داشته باشیم که در مواقع بحران بتوانند رابط خوبی برای جمعیت باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه بیشتر اطلاعات حوادث را از دهیاران و اعضای شورا می‌گیریم، تصریح کرد: ایجاد خانه‌های هلال پنجره‌ای است که به سمت روستاها باز شده و ما باید از آن استفاده کنیم.

قدمی با اشاره به اینکه آموزش خانه‌های هلال از وظایف ماست، ادامه داد: تیم بندیو استفاده از توان و ظرفیت انجام شده اگر مشکلاتی داشته باشیم به وسیله همین اعضا به ما اطلاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به غیر از چند شهرستان که استثنا هستند در کشور بیشتر داروخانه‌های هلال احمر در مراکز استان‌ها هستند، اضافه کرد: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان نبودند داروخانه هلال‌احمر در استان تأسیس نمی‌شد، درست است که همکاران من پیگیری کردند اما اگر شما پیگیری مداوم نمی‌کردید انجام نمی‌شد.

قدمی تصریح کرد: تأسیس داروخانه هلال در شهرستان‌های استان شرایط خاصی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: در شهرستان‌ها، داروخانه هلال نداریم اما داروهایی که بیماران لازم دارند لیست شده و آن‌ها در مرکز استان تهیه و به دست بیماران می‌رسانیم.

وی بیان کرد: اکثر داروهایی که مورد نیاز افرادی هستند که به هر طریقی با ما ارتباط می‌گیرند نمی‌گذاریم از شهرستان به مرکز استان بیایند.

قدمی ادامه داد: برخی از اقلام دارویی را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم وارد کنیم، وقتی دارویی در کشور وجود ندارد در لارستان نیز نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهار کرد: گاهی ممکن است در داروخانه دارویی را نداشته باشیم که با تعامل با داروخانه‌های استان‌های همجوار آن‌ها را تهیه کرده و به مصرف کننده تحویل می‌دهیم.

پیش‌بینی ۱۰ پایگاه امدادی در آمایش سرزمینی لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از پیش‌بینی ۱۰ پایگاه امدادی در آمایش سرزمینی استان خبر داد.

قدمی با بیان اینکه در حال حاضر ما در استان ۱۹ پایگاه امدادی ثابت داریم، اظهار کرد: در آمایش سرزمینی برای استان پایگاه‌های امدادی را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه برخی امور قبلاً آسان‌تر انجام می‌شد اما الان قانون‌ها عوض شده‌اند، افزود: در استان‌های دیگر به عنوان مثال در شهرستان هرسین یک خیر پیدا شده و با اهدا زمین و هزینه ۱۴ میلیارد تومان یک پایگاه امدادی ساخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه سازمان مرکزی می‌گوید خیر و نیکوکار پای کار بیاورید ما نیز کمک می‌دهیم، تصریح کرد: در آمایش سرزمینی حداقل ۱۰ پایگاه امدادی دیگر برای لرستان پیش‌بینی کردیم.

وی بیان کرد: پایگاهی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال موقت بوده را چگونه می‌توانیم یک ساله دائم کنیم، حداقل ۱۹ ساله پیش باید تبدیل می‌شده اما الان نیز دنبال این هستیم.

قدمی اضافه کرد: چرا شهرستان چگنی و رومشکان ما شعبه و دفتر نمایندگی نداشتند، ما دنبال این هستیم برای آن‌ها دفتر بزنیم، تا ما شعبه نزنیم نمی‌توانیم پایگاه داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با تأکید بر اینکه توسعه پایگاه‌های امدادی از نیازهای اساسی استان است، ادامه داد: در حد توان در این راستا کمک خواهیم کرد و تمام تلاش ما این است که از  ظرفیت خیرین استفاده شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جمعیت هلال احمر لرستان - محمد قدمی - داروخانه هلال احمر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم