در ارایه گزارش اقدامات، دنبال کتمان حقایق نباشیم

کد خبر: 
۴۲۲۹
معاون استاندار لرستان:

در ارایه گزارش اقدامات، دنبال کتمان حقایق نباشیم

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات استان لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: در ارایه گزارش اقدامات، به هیچ وجه دنبال آمار کاذب یا کتمان حقایق نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ محمود ثمینی که در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده سخن می گفت، اظهار داشت: جلسه امروز با پیگیری دو دستور کار تشریح «سند پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی» و «بررسی وضعیت نرخ خودکشی در استان» برگزار شد.

وی ادامه داد: تکالیف دستگاه‌های اجرایی در سند کاهش مصرف مشروبات الکلی روشن است، لذا بررسی علمی مسائل و ساماندهی اقدامات و برنامه‌ها یک ضرورت برای خروجی مطلوب اقدامات در سطح جامعه است که دستگاه‌های متولی با جدیت آن‌را در دستور کار قرار دهند.

معاون استاندار لرستان همچنین تصریح کرد: در ارایه گزارش اقدامات، به هیچ وجه دنبال آمار کاذب یا کتمان حقایق نباشیم، زیرا ضرورت دارد در جلسات بدون پرده پوشی مطالب را بیان نموده تا بتوانیم تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

ثمینی تاکید کرد: شناسایی انگیزه‌های خودکشی و توجه به اشتراکات  انگیزه‌ها در برنامه ریزی‌ها و مداخلات، نقش مهمی در کنترل و کاهش آن دارد، بنابراین ضرورت دارد به سمتی حرکت کنیم که در ارائه روش‌های موفق کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند خودکشی، پایلوت شویم.

وی با بیان اینکه سن، جنسیت، تحصیلات و سایر متغیرها، در این زمینه اثرگذار هستند، افزود: دستگاه‌های متولی در برنامه ریزی‌ها این موارد را مد نظر قرار دهند تا در شناسایی و روش‌های پیشگیری عملکرد بهتری داشته باشیم.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اهمیت انجام کار فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی تلاش خود را بر شناسایی مناطق حاد متمرکز و روی آن مطالعه جامع‌تری انجام دهند، سپس اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهند.

ثمینی ادامه داد: برنامه‌های نشاط آفرین نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، که تاکید می‌شود دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ظرفیت‌های داخلی دستگاه متبوع، اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند.

وی به نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در ترویج امور فرهنگی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: صدا و سیما و رسانه‌ها تلاش نمایند با در نظر گرفتن شیوه‌های مطلوب و اثر گذار که منجر به تاثیرگذاری بر مخاطب می‌شود، موضوعات مطلوب را بیان و مضرات مشروبات الکلی را به نحوی که در افکار آنها موثر واقع شود، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - محمود ثمینی - مشروبات الکلی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم