درخواست کشاورزان «پشته حسین آباد» برای تعیین تکلیف اراضی

کد خبر: 
۶۳۷۸
زرک:

درخواست کشاورزان «پشته حسین آباد» برای تعیین تکلیف اراضی

درخواست کشاورزان پشته حسین آباد برای تعیین تکلیف اراضی

حدود ۱۰۰ نفر از اهالی قدیمی پشته حسین آباد روز شنبه در اعتراض به روند تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی خود توسط راه و شهرسازی، مقابل استانداری لرستان تجمع مسالمت آمیز کردند.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک از خبرگزاری ایرنا این افراد از مالکان سنتی زمین‌های محدوده پشته حسین آباد و تعدادی نیز از افرادی بودند که زمین‌های مذکور را برای کشاورزی اجاره کرده‌اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار مساعدت مدیریت ارشد استان و راه شهرسازی شدند.

به گفته این افراد، زمین‌های مذکور از نسل‌های گذشته تاکنون به صورت سنتی برای کشاورزی در اختیار مردم بوده و هم اکنون راه و شهرسازی با تصرف این زمین‌ها، نسبت به آغاز ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این خصوص گفت: این زمین ها فاقد سند مالکیت افراد هستند و سند تک برگ کاداستر به مالکیت دولت داشته و ۱۰۰ درصد دولتی هستند.

بهزاد شاکرمی تاکید کرد: بر اساس قانون، زمین‌های دولتی باید در کل کشور برای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف مورد استفاده قرار گیرد و زمین‌های محله پشته حسین آباد نیز هر چند سالیان گذشته به صورت سنتی در اختیار مردم بوده است، اما سند مالکیت ندارد و شامل طرح نهضت ملی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مسئولان کشور در خصوص مقابله با زمین خواری ادامه داد: آماده سازی این زمین‌ها با حکم قضایی صورت گرفته است، چراکه بر اساس قانون، چنانچه ساخت و ساز مسکن در زمین‌های دولتی واگذار شده فاقد سند صورت نگیرد، این زمین‌ها باید در راستای منافع عمومی به دولت بازگردانده شود.

وی تاکید کرد: راه و شهرسازی به افرادی که تا قبل از سال ۱۴۰۲ در این سایت، زمین (قولنامه ای) خرید و فروش کرده اند، یک واحد مسکن ملی تخصیص خواهد داد تا از ضرر و زیان به این تعداد جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به جغرافیای کوهستانی لرستان و کمبود زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: پیش از این در خصوص عدم کشت در این زمین ها اخطار و اطلاع رسانی شده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
زمین های کشاورزی - پشته حسین آباد - طرح مسکن ملی - منافع عمومی - بهزاد شاکرمی - راه و شهرسازی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم