خروج ۴۰واحدتولیدی از تملک بانک‌های لرستان

کد خبر: 
۳۵۱۴
طی سال گذشته انجام شد؛

خروج ۴۰واحدتولیدی از تملک بانک‌های لرستان

اسد عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها خارج و بازگشت آنها به چرخه تولید را شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ اسد عبدالهی که در حاشیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که با حضور زرندی معاون وزیر صمت برگزار شد، گفت: فلسفه برگزاری این قبیل جلسات شنیدن مشکلات و انتقادات بخش خصوصی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌هاست.

وی با اشاره به این که کار تولیدی بسیار سخت و نیازمند فعالیت شبانه روزی است، اظهار داشت: شرایط واحدهای اقتصادی استان در سه مدل قابل ارزیابی است، اول واحدهای زیان دیده از کرونا، سیل و تحریم‌ها، دوم واحدهایی که در این شرایط روند رو به رشد و توسعه‌ای خود را حفظ کردند و سوم واحدهایی که در یک موقعیت بینابین به حرکت خود ادامه داده و دچار سود و زیان با هم شده‌اند.

معاون استاندار لرستان در ادامه افزود: علیرغم مشکلات سال گذشته روند فعالیت واحدهای اقتصادی استان رشد داشته و برخی طرح‌های مهم مانند فاز نخست پروژه‌های مینی پالایشگاه پلدختر و نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در این سال تکمیل و به بهره برداری رسید.

اسدالهی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی استان نیز تغییرات مثبتی صورت گرفته و کشت سه هزار هکتار گیاهان دارویی و اجرای طرح‌های آبیاری نوین علیرغم محدودیت در بهره‌برداری از منابع آب از جمله این طرح‌هاست.

وی، توافق با بانک‌های خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته برشمرد و یادآور شد: اعتقاد داریم حضور بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات تولیدی بسیار اثرگذار خواهد بود از این رو برای فراهم ساختن شرایط حضور سرمایه گذاران در استان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته حدود ۴۰ واحد تولیدی را از تملک بانک‌ها خارج و بازگشت آنها به چرخه تولید را منجر شده است، گفت: همکاری وزارت صمت را در جهت رفع مشکل واحدهای مهم اقتصادی استان مانند عظیم خودرو، فولاد ازنا، کارخانه سیمان خرم‌آباد و امثال آنها خواستاریم و امیدواریم در صورت رفع موانع، تعدادی از این واحدها در شش ماهه نخست سال‌جاری به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - استانداری لرستان - اسد عبدالهی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم