خداحافظی با دفترچه‌های بیمه سلامت

کد خبر: 
۳۶۰۰
ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰؛

خداحافظی با دفترچه‌های بیمه سلامت

خداحافظی با دفترچه‌های بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: حذف تدریجی دفترچه بیمه سلامت از اول اردیبهشت ماه امسال در کشور عملیاتی می شود که زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح از جمله نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شاهدخت فتحی بیرانوند شامگاه چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفاتر درمانی بیمه سلامت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که دفترچه‌های بیمه سلامت شامل چند صندوق می‌باشند، چاپ دفاتر «صندوق همگانی» از ابتدای اردیبهشت‌ماه متوقف و نسخه الکترونیک، جایگزین دفترچه‌های این صندوق می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در نظر دارد چاپ دفاتر صندوق روستاییان را نیز از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌ها را ابتدای تیرماه سال‌جاری متوقف کند که در این صورت روند تجویز نسخه بیمار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

فتحی بیرانوند گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر (حدود ۶۷ درصد جمعیت لرستان) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۷۳هزار و ۹۲۸ نفر جزو صندوق روستاییان، ۱۳۱هزار و ۴۰نفر صندوق کارمندی، چهار هزار و ۷۹۹ نفر صندوق ایرانیان، ۱۹۸ هزار و ۳۳ نفر صندوق همگانی و ۷۰ هزار و ۸۲۳ نفر سایر اقشار می‌باشند.

وی با اشاره به تعداد پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت لرستان بیان کرد: ۶۳۲ پزشک و موسسه اعم از پزشک عمومی، متخصص، فلوشیپ، فوق تخصص، دندانپزشکی عمومی، داروخانه‌ها ،آزمایشگاه، پاتولوژی، پرتوپزشکی، توانبخشی، درمانگاه، بیمارستان و جراحی محدود، طرف قرارداد این اداره کل هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان بیان کرد: این طرح ابتدا در اسفند سال ۹۷ به صورت پایلوت (نمونه) در شهرستان ازنا اجرا شد، سال ۹۸ در شهرستان‌های الشتر و الیگودرز طرح ادامه یافت و پارسال در سراسر استان به مرحله اجرا درآمده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز غیردولتی استان نیز اظهار داشت: این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی در این مراکز اجرا شده است اما  به علت اینکه داروخانه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طرف قرارداد، سطح یک هستند تنها مجاز به نسخه پیچی پزشکان متخصص هستند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به مسافت طولانی، سخت گذر بودن و عدم دسترسی به پزشک متخصص، هر چند ماه یک بار نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌شود و در سامانه اسناد پزشکی این اداره کل نیز هیچگونه نسخه کاغذی پذیرش نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در خصوص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیمارستان‌های فعال لرستان نیز افزود: پیکربندی تمامی بیمارستان‌های استان انجام، آموزش‌های لازم به تمامی مسئولان فناوری اطلاعات و مسئولان درآمد بیمارستان‌ها ارائه و دسترسی مدیر و رئیس بیمارستان‌ها جهت ثبت اطلاعات در پنل شرکای کاری فراهم شده است.

فتحی بیرانوند گفت: با این اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان فروردین‌ماه سال‌جاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی بیمارستان‌های استان انجام شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - اداره کل بیمه سلامت لرستان - نسخه الکترونیکی - شاهدخت فتحی بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم