خانواده؛ شاه بیت فرهنگ سازی منابع طبیعی

کد خبر: 
۶۳۶۶
رئیس روابط عمومی منابع طبیعی لرستان مطرح کرد؛

خانواده؛ شاه بیت فرهنگ سازی منابع طبیعی

خانواده؛ شاه بیت فرهنگ سازی منابع طبیعی

رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: خانواده شاه بیت فرهنگ خانواده و اصلی‌ترین شاخصه داشتن جامعه خوب در مسئولیت مشترک اجتماعی است و این مسئولیت مشترک از خانواده شروع می‌شود؛ چرا که خانه اولین نهادی است که ساختار شخصیتی و اجتماعی و عاطفی کودک در آن شکل می‌گیرد.

به گزاری پایگاه خبری زرک؛ «پیام عالیخانی چگنی» با بیان این مطلب افزود: خانواده‌های طبیعت دوست، کودکانی حساس به طبیعت تربیت می‌کنند که در آینده حافظان منابع طبیعی خواهند بود و هر آموزشی که از خانواده آغاز شود ماندگارتر و تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی به روز سوم از هفته منابع طبیعی که تحت عنوان خانواده، همیاران طبیعت نام‌گذاری شده گریزی زد و اظهار کرد: یکی از آموزه‌های اصلی دین اسلام، احترام به حقوق دیگران است و مسئولیت پذیری در طبیعت نمونه بارزی از احترام به حقوق دیگران اطلاق می‌شود، چرا که طبیعت متعلق به همه افراد جامعه است.

عالیخانی چگنی ادامه داد: پویش‌های درختکاری من‌جمله پویش درختکاری در کمربند سبز خرم‌آباد، علاوه بر آثار مثبتی که بر روی اکوسیستم‌ها از جمله جنگل، مرتع و… دارد؛ بلکه می‌تواند مخاطرات زیادی را از طبیعت و حیات وحش دور می‌کند و این خود یک نوع آموزش عملی به تمام افراد جامعه است که نسبت به محیط و طبیعت پیرامون خود مسئولیت‌پذیر باشند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پیام عالیخانی - اداره کل منابع طبیعی لرستان - روز درختکاری - خانواده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم