حمایت تمام قد بیمه سلامت لرستان از بیماران صعب العلاج

کد خبر: 
۵۶۹۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

حمایت تمام قد بیمه سلامت لرستان از بیماران صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از حمایت تمام قد این اداره از بیماران صعب‌العلاج استان خبر داد و گفت: تمام هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج بستری در بیمارستان‌های این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «محسن اسد بیگی» امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی رفع مسائل و مشکلات پذیرش و ارائه خدمت به بیمه‌شدگان صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج وقتی فردی مستقیم و به‌صورت سرپایی برای هزینه درمان مراجعه می‌کند فقط تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند دریافت کند؛ اما وقتی فردی در قالب بستری در بیمارستان‌ها اقدام کند بدون هیچ محدودیتی می‌تواند هزینه درمان را دریافت کند.

وی ادامه داد: لرستان در اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانسته‌ایم کمک شایانی به مردم انجام دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان، تصریح کرد: در بحث شناسایی و پرداخت هزینه به بیماران هنوز هم در کشور بالای جدول قرار داریم و در مقایسه با استان‌های پرجمعیت توانستیم اعتبار خوبی را جذب کنیم.

اسد بیگی، عنوان کرد: آماده‌سازی و زیرساخت طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌خوبی در بیمارستان‌ها انجام شده و در بخش HIS با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم به‌زودی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سامانه HIS بیمارستان‌ها برای ثبت پرداخت هزینه‌های بیماری‌ها خاص و صعب‌العلاج آماده است، افزود: سامانه‌های HIS بیمارستان‌ها تقریباً آماده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد تا این سامانه که از طریق وب‌سرویس نسخه الکترونیک صورت می‌گیرد و محاسبه تعرفه و پرداختی به بیماران بر اساس این سیستم انجام می‌شود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم رفع کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان، تصریح کرد: برای افزایش دقت و تسریع در ارائه خدمات به بیمار، تسریع در تشکیل و گردش پرونده در بیمارستان، بازیابی سریع پرونده برای اهداف گوناگون و امکان استفاده آسان از مدارک پزشکی و … وجود HIS در هر بیمارستانی ضروری است و HIS تمامی این مسائل را برای بیمارستان حل می‌کند و بیمارستان را از یک سازمان سنتی به یک مرکز مدرن درمانی تبدیل می‌کند.

اسد بیگی با اشاره به اینکه پایه همه خدمات‌دهی بحث الکترونیک و هوشمندسازی است، یادآور شد: ازآنجاکه خدمات سازمان بیمه سلامت گسترده شده پیش‌بینی می‌شود که ۱۰۰ در صد خدمات به‌صورت الکترونیک انجام شود که در این راستا زیرساخت‌های خوبی در زمینه الکترونیکی شدن خدمات صورت‌گرفته است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
محسن اسدبیگی - بیمه سلامت ایران - بیماری صعب العلاج

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم