حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک 

کد خبر: 
۶۸۳۴
معاون استاندار لرستان خبر داد؛

حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک 

حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از حضور ارزیاب یونسکو و ایکوموس برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک در لرستان خبر داد.

به گزارش زرک، «احمدرضا دالوند» شامگاه شنبه در جلسه بررسی و هماهنگی ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک با شهردار و اعضای شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: در سال ۲۰۲۴ برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و دیگری روستای گردشگری بیشه دو سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی، غارهای تاریخی کاوش شده در دره تاریخی خرم‌آباد را بزرگ‌ترین ظرفیت برای صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: اگر این اتفاق میمون و بزرگ فرهنگی به نتیجه برسد نقش مهمی در توسعه گردشگری و اقتصاد استان خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از حضور ارزیاب یونسکو و ایکوموس تا شهریور سال جاری در لرستان خبر داد و عنوان کرد: باید تمامی عوامل به‌ویژه میراث فرهنگی و شهرداری  برای این دستاورد مهم تمام تلاش و امکانات خود را به کار بگیرند.

وی افزود: مجموعه اقداماتی که برای تأیید ارزیاب یونسکو و ایکوموس نیاز است مدیریت شهری انجام دهد، میراث فرهنگی با زمان‌بندی مناسب به شهرداری و دستگاه‌های مرتبط گزارش دهد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
قلعه فلک الافلاک - ثبت جهانی - یونسکو - استانداری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم