جلوگیری درگاه ملی مجوزها از امضاهای طلایی

کد خبر: 
۵۸۷۸
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان خبر داد؛

جلوگیری درگاه ملی مجوزها از امضاهای طلایی

جلوگیری درگاه ملی مجوزها از امضاهای طلایی

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان از جلوگیری درگاه ملی مجوزها از امضاهای طلایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «علی محمدی» در نشست پویش استانی تبیین درگاه ملی مجوزها که در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی لرستان برگزار شد، گفت: واحد‌های کسب و کار که دارای پروانه فعالیت و کسب کاغذی هستند، می‌توانند تا پایان اسفندماه از طریق سامانه درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ کد یکتا اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دریافت این کد از واحدها اخذ نمی‌شود و از طریق سامانه و به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: صدور مجوز الکترونیک حق مردم است و هزینه‌های قانونی ثبت نام نیز در همان محل پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارای لرستان، ادامه داد: هر دستگاهی که در مدت مشخص به افراد متقاضی پاسخ ندهد از طریق مرکز ملی پایش کسب و کار به شعبه ۹ بازپرسی در استان ارجاع داده می‌شود.

محمدی اذعان داشت: درگاه ملی مجوزها فایده زیادی در حوزه پیگیری مراحل اداری دارد، اگر شخصی متقاضی مجوز باشد، تمامی اقدامات لازم در این درگاه ثبت می‌شود.

وی افزود: کوتاهی و طولانی شدن‌های بدون دلیل برای اعطای مجوزها در این درگاه به خوبی مشخص می‌شود و در نتیجه طرف مقصر در امور باید پاسخگو باشد به همین دلیل هیچ فردی نمی‌تواند خود را پشت مکاتبات اداری پنهان کند.

وی خاطرنشان کرد: درگاه ملی مجوزها موجب منظم شدن دستگاه‌های اجرایی و شفاف سازی روند اداری خواهد شد و از رانت، فساد، رشوه و امضاهای طلایی هم جلوگیری می‌شود و به مراحل تسهیل کسب و کار هم کمک می‌کند که خوشبختانه در تعداد شکایات نیز جز استان‌های سبز و کم شکایت هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مجوزهای کسب و کار خانگی اشاره کرد و گفت: با وجود این سامانه در خصوص مجوزهای خانگی هم کسی نمی‌تواند بیشتر از ۱۰ مجوز بگیرد و برخی اصناف هم نمی‌توانند به بهانه اشباع بازار از صدور مجوز خودداری کنند یا بگویند باید فاصله ۵۰۰ متری و... برای اعطای مجوز باید حفظ شود.

محمدی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ شروع شده است، گفت: در همین راستا در لرستان نیز ۴۵ تا ۴۶ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۴ دستگاه استانی و ۲۴ وزارتخانه در این حوزه حضور دارند و به رصد و صدور مجوز می‌پردازند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان با اشاره به اینکه از بین دو نوع مجوز ثبتی و تأیید محور، فقط فرایند اعلام مجوزهای تأیید محور، زمان‌بر است و نیاز به تأیید چند دستگاه دارد که زمان نهایی برای صدور این مجوزها نیز ۱۰۰ روز تأیید شده است.

محمدی ادامه داد: طرح درگاه ملی مجوزها از سیاست‌های وزارت اقتصاد و دارایی و نهاد ریاست‌جمهوری است که باید اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اعلام به اینکه تنها ۴ و‌ نیم درصد مجوزها در لرستان با تأخیر صادر می‌شود که در سطح کشور این شاخص ۶ درصد است، تأکید کرد: مجوزهای کاغذی هم تا پایان اسفندماه سال جاری برای ثبت در سامانه درگاه ملی مجوزها زمان دارند که این کار به صورت رایگان و غیرحضوری صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان ادامه داد: در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز باید گفت: برای این تسهیلات نیز اسناد کاغذی پذیرفته نمی‌شود.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل امور اقتصادی و دارایی لرستان - علی محمدی - درگاه ملی مجوزها - تسهیلات تبصره ۱۸

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم