جلوگیری از ساخت و ساز در حریم قلعه «مظفری» الشتر

کد خبر: 
۲۴۸۹
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

جلوگیری از ساخت و ساز در حریم قلعه «مظفری» الشتر

جلوگیری از ساخت و ساز در حریم قلعه تاریخی «مظفری» الشتر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، از جلوگیری از ساخت و ساز در حریم قلعه تاریخی «مظفری« الشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، سید امین قاسمی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات ساخت و ساز طبقه دوم مدرسه‌ای در حریم قلعه «مظفری» شهرستان سلسله، متوقف شد.

وی، افزود: این مدرسه که در حریم درجه یک بنای تاریخی قلعه «مظفری» در حال ساخت بود، متشکل از طبقه زیرزمین، همکف و طبقات اول و دوم بود که از ساخت طبقه دوم آن جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی در حریم بناهای تاریخی به دلیل مخدوش کردن دید منظری و بصری آثار، ممنوع است.

قاسمی، عنوان کرد: در این راستا با اداره کل نوسازی مدارس توافقاتی داشتیم و مقرر شد از هرگونه ساخت و ساز در طبقه دوم این مدرسه جلوگیری شود تا به نحو مقتضی موضوع در سطح وزارتخانه مطرح شود.

وی، افزود: قلعه «مظفری» شهرستان سلسله یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد، بنابراین طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم آن باید با اخذ استعلام و کسب مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تصریح کرد: طی بازدیدی که از قلعه «مظفری» شهرستان سلسله داشتیم ظرفیت‌ها و موقعیت‌های لازم برای تحقق این امر مورد بررسی قرار گرفت.

قاسمی، افزود: همچنین از نحوه ساخت ویترین‌های آن که در گذشته ساخته و نصب شده بودند نیز بازدید شد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل و تجهیز این بنای تاریخی، عنوان کرد: در تلاش هستیم که این اثر تاریخی را تا پایان سال جاری تکمیل کرده و به موزه مردم‌شناسی تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: قلعه «مظفری» شهر الشتر یکی از بناهای تاریخی مربوط به اوایل دوره پهلوی اول است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است و امید داریم موزه مردم‌شناسی آن را برای نوروز امسال راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سید امین قاسمی - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - بناهای تاریخی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم