جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» به زودی در لرستان

کد خبر: 
۵۸۹۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان:

جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» به زودی در لرستان

برگزاری جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «عطا حسن‌پور» در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: این جشنواره به‌منظور توسعه و ترویج گردشگری رویدادمحور، و باهدف زنده نگه‌داشتن آداب‌ورسوم محلی و توانمندسازی جوامع محلی در لرستان و شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی محورهای اصلی این جشنواره را مهارت پخت غذاهای بومی و سنتی، عرضه محصولات صنایع‌دستی و آداب‌ورسوم محلی عنوان کرد و گفت: این جشنواره در مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد و با همکاری بنیاد تعاون بسیج سپاه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: جشنواره یاد شده با محوریت «جگروز» (غذای محلی و سنتی لرستان) و با حضور استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، تصریح کرد: جشنواره ملی «خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین» از چهار بهمن لغایت ۱۳ بهمن در محوطه مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جشنواره ملی - خوراک - فرهنگ اقوام ایران‌زمین - لرستان - میراث فرهنگی لرستان - عطا حسن‌پور

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم