جزئیات صدور سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی دولتی

کد خبر: 
۵۲۱۰
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد؛

جزئیات صدور سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی دولتی

جزئیات صدور سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی دولتی

خرم‌آباد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان آخرین جزئیات صدور سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی دولتی این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «وحید کرم الهی» امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور سند برای واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی دولتی، اظهار داشت: این مسئله در قانون بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های لرستان برای تعیین تکلیف این اراضی و واحدهای مسکونی، تصریح کرد: همچنین این امر با یک تغییر در سال ۱۴۰۲ نیز تمدید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، بیان داشت: به دلیل اینکه یگان حفاظت از اراضی تا سال ۹۴ فعال نبوده و بعد از آن فعال شده، تصمیم بر این گرفته شده که عرصه و اراضی را به این واحدهایی مسکونی که تا سال ۹۴ ساخته شده است، واگذار کنیم.

کرم الهی با بیان اینکه در بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده به مالکینی که در اراضی دولتی تا سال ۹۴ ساخت و ساز کرده اند، زمین‌ها را با قیمت منطقه‌ای و با اولویت سکونتگاههای غیر رسمی واگذار کند، گفت: در سال ۱۴۰۲ ابتدا این بند را حذف کردند که مجدد ما ورود پیدا کردیم که با یک تغییر اعلام کردند که این قانون تنها در سکونتگاههای غیر رسمی قابل اجرا است.

وی، عنوان کرد: در این راستا کسانی که در اراضی دولتی اقدام به احداث واحد مسکونی کرده اند و سکونتگاه غیر رسمی هستند، زمین این واحدها را با قیمت منطقه به آنها واگذار خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، تصریح کرد: تا الان نیز بیش از هزار پرونده در این رابطه تشکیل شده، لرستان در این زمینه از استان‌های پیش رو است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
راه و شهرسازی لرستان - وحید کرم الهی - اراضی دولتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم