جزئیات تشییع سه شهید گمنام لرستان

کد خبر: 
۵۵۹۸
مدیرکل حفظ آثار استان تشریح کرد؛

جزئیات تشییع سه شهید گمنام لرستان

جزئیات تشییع سه شهید گمنام لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، جزئیات تشییع سه شهید گمنام استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، سرهنگ محسن رشیدی  گفت: پیکر مطهر سه شهید گمنام امروز دوشنبه بیستم آذرماه ساعت ۱۵ وارد لرستان می‌شود و مراسم استقبال از این پرستو‌های مهاجر ابتدا در گلزار مطهر بروجرد ساعت ۱۵:۳۰ برگزار و پس از نماز مغرب و عشا در مصلی این شهر مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیکر این شهدای والامقام ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در شهر‌های کوهنانی، سپیدشت و فیروز آباد تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی گفت: مراسم استقبال از شهدا سه‌شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و سپس مراسم شبی با شهدا پس از نماز مغرب و عشاء در ازنا برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، مردم بیرانشهر نیز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱، الشتر ۱۵ تا ۱۷ و همزمان با نماز مغرب و عشاء مردم نورآباد با برگزاری مراسم شبی با شهدا، میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

سرهنگ رشیدی افزود: پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در شهرستان چگنی، ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و پس از نماز مغرب و عشاء مراسم شبی با شهدا در رومشکان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ شهرستان پلدختر افتخار میزبانی شهدای گمنام را دارد و هنگام نماز جمعه مردم ولایتمدار معمولان میزبان شهیدان گمنام هستند، گفت: غروب جمعه نیز مراسم شبی با شهدا در سه مسجد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی اظهارداشت: صبح شنبه ۲۵ آذر دانش‌آموزان سه مدرسه در خرم‌آباد ساعاتی را میزبان شهدای گمنام هستند و سپس پیکر مطهر این شهیدان والامقام به شهر‌های سپیددشت، فیروزآباد و کوهنانی منتقل و مراسم استقبال از شهدا در این شهر‌ها برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه‌ی جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به فیض عظیم شهادت نایل شده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شود.

لرستان شش هزار و ۵۵۵ شهید والامقام، ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شهید گمنام - لرستان - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان - محسن رشیدی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم