جای آیت‌الله کمالوند در تلویزیون کجاست؟

به مناسبت شانزدهم اردیبهشت سالروز رحلت آیت‌الله کمالوند

جای آیت‌الله کمالوند در تلویزیون کجاست؟

آیت الله آقا روح الله کمالوند

پایگاه خبری زرک ـ علی زیودار *

آیت‌الله آقا روح‌اله کمالوند یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار صد سال اخیر لرستان و ایران بوده است. او جزو شخصیت‌های برجسته روحانیت در مبارزه با نظام سلطنتی و نماینده امام در رایزنی با دربار بود.

چهره‌ای که اگر بجای لرستان، خاستگاه او اصفهان یا اذربایجان یا گیلان یا هر کدام از دیگر مناطق ایران بود، تاکنون سریال‌ها و فیلم‌های متعددی از زندگی و نقش او در قیام مردمی ساخته و پخش شده بود.

تولید سریالی با محوریت این شخصیت مبارز و مبرز، می‌تواند هم چهره‌ی خراش برداشته لرستان از دوره‌ی خودسری را ترمیم کند و هم راوی فرازهای دو دهه ۳۰ و ۴۰ تاریخ معاصر ایران باشد.

براستی چرا صداوسیما این شخصیت عظیم تاریخ معاصر ایران را به کلی از یاد برده است؟

آیا صداوسیمای استان لرستان نمی‌تواند پیشقدم تولید یک سریال (الف ویژه) با محوریت شخصیت آیت‌الله کمالوند باشد؟ با وجود نویسندگانی چون محمد بیرانوند که سریال‌های «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» را نوشته، می‌توان یک سریال با محوریت این شخصیت تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران، در سطح سریال‌هایی چون کیف انگلیسی، مختارنامه و یا لااقل در سطح تبریز در مه تولید و از چهره‌ی زخمی لرستان غبارزدایی کرد. گوشزد می‌کنم که تولید و پخش سریالی بنام «ایلدا» لطمه‌ی زیادی به نام و تاریخ این دیار زده و تلویزیون، خصوصا شبکه یک باید این خبط و خطای خود را جبران نماید.

 * نویسنده و منتقد

انتهای پیام/
 

نویسنده: 
علی زیودار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم