جاری شدن زودهنگام چشمه دریاچه کیو

کد خبر: 
۵۰۸۳
مدیرعامل فضای سبز شهرداری خرم‌آباد خبر داد؛

جاری شدن زودهنگام چشمه دریاچه کیو

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر و افزایش دبی چشمه‌ها، چشمه فصلی شهر شروع به آبدهی کرده و زمینه را برای رونق دوباره گردشگری فراهم کرده است.

احمد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار زرک، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، چشمه دریاچه کیو زودتر از سال‌های گذشته شروع به آبدهی کرده است و در صورت تداوم بارش‌ها، دبی چشمه فصلی کیو افزایش یافته است و جاری شدن آن تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چشمه فصلی کیو در داخل شهر خرم‌آباد قرار دارد، افزود: در پی نزولات جوی بهمن‌ماه سال جاری، با افزایش دبی بسیاری از چشمه‌ها بعضی از چشمه‌های فصلی مانند کیو که خشک بود، افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه خروش دوباره کیو موجب رونق گردشگری و زیبایی هرچه بیشتر شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات هرس زمستانه درختان و قطع شاخه‌های مزاحم و خشک جهت جوان‌سازی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها توسط پیمانکاران مناطق سه‌گانه زیر نظر کارشناسان سازمان در حال انجام است.

بیرانوند افزود: عملیات تولید انواع گل و نهال شامل قلمه‌زنی، قلمه‌گیری و گلدان‌گیری در نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر آغاز شده است.

بتول صادقی/

 

برچسب‌ها: 
دریاچه کیو - شهرداری خرم آباد - سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم