تکمیل ۷۸طرح در لرستان تا پایان دولت دوازدهم

کد خبر: 
۳۴۹۱
استاندار لرستان اعلام کرد:

تکمیل ۷۸طرح در لرستان تا پایان دولت دوازدهم

استاندار لرستان از تکمیل ۷۸ طرح تا پایان دولت دوازدهم در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی امروز چهارشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: برای تکمیل این طرح‌ها بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این طرح‌ها تا تابستان امسال تکمیل و تحویل می‌شود.

استاندار لرستان ادامه داد: مراکز بهداشتی، حوزه علمیه، سالن و زمین‌های ورزشی، کتابخانه، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن آمفی تئاتر و ساختمان بخشداری‌های سپیددشت و ویسیان از جمله این طرح‌ها هستند.

خادمی همچنین تکمیل روشنایی محور‌های خارج شهر، تکمیل زیر ساخت شهرک‌های صنعتی، ایجاد پاسگاه‌های حفاظت محیط زیست و احداث سه ایستگاه هواشناسی شهری را از دیگر طرح‌های در دست اجرا و تکمیلی تا پایان دولت دوازدهم برشمرد.

وی، اظهار داشت: ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی فیض آباد، نیله، اسماعیل آباد، چم کوشک و جلگه خلج نیز امسال بهره‌برداری می‌شوند و مجتمع دامپروری سراب کی چگنی نیز احیاء و راه‌اندازی می‌شود.

استاندار لرستان افزود: پیگیری طرح‌های اقتصادی و صنعتی کلان نیز همچنان ادامه دارد و تاکنون نیز ۲۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای ۵۶ طرح جهش تولید تصویب شده است.

خادمی تصریح کرد: به همین منظور قرار است برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه جهش تولید ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۳ میلیارد تومان سود تسهیلات به لرستان اعطاء شود و برخی از بانک‌های عامل استان نیز برای تعداد دیگری از طرح‌های این بخش، اعتبارات لازم را تامین کرده‌اند.

وی با اشاره به تصویب یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر بهمن ماه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به لرستان گفت: در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزاد راه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک، ۱۲۰ میلیارد تومان برای سد کمندان، ۷۰ میلیارد تومان برای ایستگاه پمپاژ جایدر، ۷۰ میلیارد تومان برای دیوار حفاظتی ساحلی پلدختر، پنج میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان قبلی برای تکمیل موزه دفاع مقدس و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی چهار سد حوضیان، کمندان، ایوشان و مروک اختصاص یافت.

استاندار لرستان اظهار داشت: تلاش می‌شود طرح‌هایی که در این سفر اعتبار گرفته‌اند تا پایان دولت و یا در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شوند و بهره برداری برسند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - استانداری لرستان - پروژه های نیمه تمام - سید موسی خادمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم