تکمیل سد معشوره برای رفع تنش آبی ۵ شهر لرستان

کد خبر: 
۶۶۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

تکمیل سد معشوره برای رفع تنش آبی ۵ شهر لرستان

تکمیل سد معشوره برای رفع تنش آبی ۵ شهر لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل سد معشوره برای استان حیاتی و تنش آبی را در پنج شهرستان برطرف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران بیان کرد: تأمین ماشین آلات و دستگاه‌های مدیریت بحران در سطح استان با چالش جدی روبروست و عقب ماندگی مضاعفی وجود دارد.

احمد رضا دالوند افزود: برخی ماشین آلات استان بسیار محدود و جابجایی بین شهرستان‌ها مشکل ساز است، بطوریکه بسیاری از شهرستان‌ها نیازمند این امکانات هستند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: رودخانه‌ها نیز در لرستان با چالش جدی مواجه هستند و در بحث لایروبی اختلاف نظر بین شهرداری و آب منطقه‌ای وجود دارد و نیازمند چاره اندیشی است.

دالوند عنوان کرد: دیواره‌های رودخانه‌ها در چندین نقطه تخریب شده و در رودخانه خرم آباد این مشکل وجود دارد و باید چاره اندیشی اساسی شود.

وی تأکید کرد: استقرار بالگرد برای مواقع بحرانی از اولویت‌های لرستان به ویژه در الیگودرز است، هلال احمر و اورژانس آشیانه ساخته و نیازمند سه بالگرد تملیکی هستیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان اضافه کرد: در سیل ۹۸ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شد که ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این خصوص به لرستان اختصاص یافت که تنها یک پنجم خسارت وارده بوده است.

دالوند اظهار داشت: جاده پلدختر در مواقع بارندگی به دلیل شست و شوی قسمت‌هایی از جاده حادثه خیز است، جاده جایگزین در حال احداث است که در پنج قطعه در حال انجام و نیازمند تزریق اعتبار هستیم.

وی افزود: منابع آب پایدار در لرستان وجود ندارد و وابسته به بارندگی هستیم و با وجود بارندگی‌های مطلوب در این استان با چالش مواجه ایم.

معاون استاندار لرستان بر ضرورت بهره برداری سد‌های استان تأکید کرد و گفت: سد‌های معشوره، مخملکوه و آبسرد بروجرد امکان ساماندهی وضعیت آبی استان را دارند.

دالوند اظهار داشت: معشوره با بقیه طرح‌ها متفاوت است و در صورت بهره برداری این طرح سیل سال ۹۸ رخ نمی‌داد.

وی افزود: جلوگیری از سیلاب‌ها و بحران‌ها یکی از کارکرد‌های این سد است، حدود پنج شهرستان را در موقع تنش آبی پشتیبانی و می‌تواند اراضی دیم به آبی تبدیل کند.

معاون عمرانی استاندار لرستان تأکید کرد: مجوز ماده ۲۳ برای این طرح اخذ و نیازمند تزریق اعتبار و تخصیص لازم است که در صورت تأمین اعتبار در بازه زمانی ۲ ساله بهره برداری می‌شود.

دالوند همچنین ادامه داد: لرستان ساختمان مدیریت بحران ندارد و نیازمند تأمین منابع مالی است.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
سد معشوره - تنش آبی - معاون عمرانی استانداری - دالوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم