تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب؛ مطالبه مردم پلدختر

کد خبر: 
۵۰۳۵
استاندار لرستان عنوان کرد؛

تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب؛ مطالبه مردم پلدختر

تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب؛ مطالبه مردم پلدختر

پلدختر - استاندار لرستان، تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب حوزه کشاورزی در پلدختر را مطالبه مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این راستا نیازمند تأمین اعتبارات لازم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «فرهاد زیویار» شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان لرستان در برخی حوزه‌ها و محصولات کشاورزی و دامداری در کشور دارای رتبه است و بعد از استان‌های ساحلی در حوزه شیلات مقام اول را در تولید ماهیان سردابی دارد.

وی، گفت: انجیر سیاه منطقه «زیودار» و «بن لار» پلدختر از نظر کیفیت محصول با هیچ جای کشور قابل قیاس نیست و استان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد.

استاندار لرستان، افزود: بااین‌وجود اما نیاز به توجه مسئولان برای استفاده از این توانمندی‌ها وجود دارد و بیم آن می‌رود با وجود یک سری کمبودها در آینده مشکلاتی ایجاد شود که قابل‌جبران نباشد.

زیویار، یادآور شد: با وجود بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب در لرستان اما به علت عدم توجه به حوزه سدسازی حتی یک‌دهم درصد از این آب‌ها ذخیره نمی‌شود که این مطالبه به حق مردم در سفر رئیس‌جمهور به استان موردتوجه قرار گرفت و جزو مصوبات سال گذشته شد.

وی، افزود: بنابراین در پی این مصوبه احداث یکی از سدهای بزرگ استان با ذخیره آب ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های شهرهای کوهدشت، چگنی، بالادست منطقه و حتی پلدختر با تأمین سهم محیط‌زیست موردتوجه رئیس‌جمهور قرار گرفت.

استاندار لرستان، گفت: تصویب این مصوبه که اعتبار آن نیز اختصاص‌داده‌شده ملزم اقدام‌های بعدی در دولت سیزدهم است؛ اما پیشرفت این طرح کند است که امید می‌رود در راستای تحول اساسی و رفع دغدغه مردم موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

زیویار، افزود: سال گذشته به علت خشکسالی و عدم رعایت الگوی کشت در بالادست محصولات کشاورزی در جنوب استان و شهرستان پلدختر مورد آسیب قرار گرفت که چنانچه اقدام اساسی صورت نمی‌گرفت منجر به خسارات جبران‌ناپذیری می‌شد.

وی، یادآور شد: استان لرستان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که مستلزم توجه و حمایت است و کمبود آب به‌عنوان مهم‌ترین نیاز این بخش گرچه مربوط به وزارت نیرو است؛ اما پیامدهای آن متوجه دیگر حوزه‌ها نیز می‌شود.

استاندار لرستان، افزود: اراضی شیب‌دار لرستان برای کاشت نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد و این امر می‌تواند از برخی مسائل مانند حاشیه‌نشینی، مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و اگر در این امر تسریع نشود ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری داشته باشد.

زیویار، گفت: اجرای طرح‌ها آبخیزداری در لرستان می‌تواند در پیشگیری از سیلاب‌ها مفید واقع شود که نیازمند حمایت و توجه مسئولان حوزه کشاورزی است.

وی، افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی در پلدختر سال‌ها است مطالبه مردم منطقه است تا بتواند مورداستفاده قرار گیرد و تنها نیازمند اختصاص اعتبار لازم است و همچنین سیل‌زدگان این شهرستان در بخش دامداری و کشاورزی همچنان انتظار پشتیبانی و حمایت دارند.

استاندار لرستان، یادآور شد: سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان پلدختر به‌طورقطع در راستای رونق کشاورزی و دامپروری لرستان گامی مثبت و تأثیرگذار است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
استاندار لرستان - فرهاد زیویار - پلدختر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم