تولید ۳۲۰ هزار تن انواع میوه در لرستان

کد خبر: 
۴۵۴۳
رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تولید ۳۲۰ هزار تن انواع میوه در لرستان

تولید ۳۲۰ هزار تن انواع میوه در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه بیش از ۳۲۰ هزار تن انواع میوه در این استان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با سفیر سوئد و نمایندگان دفتر توسعه ملل متحد در لرستان که با هدف ارزیابی طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار و کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده از کرونا در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، بروجرد و دلفان صورت گرفت، اظهار داشت: محور و مدار توسعه استان بر اساس سند آمایش سرزمین بخش کشاورزی و دامپروری است، تولیدات این بخش در مقایسه با ۴۰ سال گذشته از ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون تن رسیده، یعنی حدود شش برابر و در زمینه تولید میوه‌ها از پنج هزار تن به ۳۲۰ هزار تن یعنی ۶۵ برابر رسیده‌ایم که این عدد قابل توجه است.

وی افزود: حجم تولید محصولات آبزی پرور از جمله ماهیان سردابی، گرمابی و خاویار از هزار و ۲۰۰ تن به ۲۸ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه توسعه روستاها ظرف ۴۰ سال گذشته از موفق ترین کشورهای جهان بوده است، گفت: درآمد و معیشت کشاورزان و دامپروران ظرف این سال‌ها افزایش پیدا کرده، هر چند نواقص و کمبودهایی هم داریم که برنامه‌هایی برای رفع آنها در دستور کار داریم.

حسنی مقدم افزود: حدود ۳۶ درصد از جمعیت لرستان یعنی ۶۵۰ هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند، که ۵۰ درصد یعنی حدود ۳۲۵ هزار نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر ۱۰ درصد از زنان روستایی بی سرپرست باشند جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر است که باید با برنامه ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار برای آنها باشیم، در آموزه‌های دینی زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردار هستند و ما باید دنبال شغل پایدار برای زنان روستایی باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - میوه - اسفندیار حسنی مقدم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم