تولید انواع ماهی از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان بروجرد

کد خبر: 
۵۷۸۸
رئیس اداره شیلات بروجرد خبر داد؛

تولید انواع ماهی از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان بروجرد

تولید انواع ماهی از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان بروجرد

رئیس اداره شیلات بروجرد گفت: دو هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی، ۹ ماهه امسال، از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان این شهرستان، تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «غلامحسین اکبری» با اشاره به تولید دو هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی ۹ ماهه امسال از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان در بروجرد گفت: همچنین در این مدت ۹ میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی و حدود ۴۰۰ تن ماهی گرم آبی از دو مزرعه این شهرستان تولید شده است.

وی تولید حدود ۲.۵ میلیون قطعه ماهی تزئینی و دو هزار تن خوراک ماهی از دو کارخانه شهرستان بروجرد را از دیگر اقدامات انجام شده در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

اکبری افزود: در این مدت دو واحد پرورش ماهی ۲۰ تنی و یک واحد ۱۰ تنی راه اندازی و ۲۱ نفر برای اخذ پروانه پرورش ماهی در استخر‌های کشاورزی معرفی شد که برای دو فقره، پروانه بهره‌برداری ماهیان سردآبی به ظرفیت ۶۰ تن صادر شده است.

وی اظهار کرد: ده فقره مجوز صادرات خوراک ماهی از کارخانه دانه طلایی بروجرد به کشور‌های قزاقستان، ارمنستان و افغانستان در این مدت صادر شده است.

رئیس اداره شیلات بروجرد ادامه داد: بروجرد دو مزرعه پرورش ماهی خاویاری دارد و اولین مزرعه پرورش ماهی خاویاری استان در بروجرد احداث شده است.

اکبری با اشاره به اینکه اکنون پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان فعال است، اضافه کرد: بروجرد و در مجموع لرستان می‌تواند به اندازه ظرفیت فعلی کشور ماهی خاویاری تولید کند.

وی گفت: چهل‌ویک مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در این شهرستان بروجرد فعال است.

سالانه بیش از دو هزار تن ماهی در مجتمع‌های پرورش آبزیان شهرستان بروجرد تولید می‌شود.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شیلات لرستان - پرورش ماهی - غلامحسین اکبری - بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم