توقف پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خرم آباد

کد خبر: 
۶۴۸۳
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان:

توقف پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خرم آباد

توقف پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خرم آباد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان از شناسایی و توقف پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان گفت: در گشت‌زنی یگان حفاظت اراضی کشاورزی شهرستان خرم آباد در روز جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳، پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی سراب چنگایی، گیلوران علیا و گیلوران سفلی شهرستان خرم آباد شناسایی و و با دستور مقام قضایی کشیک نسبت به صدور اخطار توقف عملیات و دیوارنویسی اقدام شد.

سرهنگ مسلم مؤیدی نیز حفظ کاربری اراضی را عامل تأمین کننده امنیت غذایی کشور دانست و از مسئولان استانی و شهرستان‌ها مرتبط با حوزه امور زمین خواست در حراست از این اراضی تلاش کنند و با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف یگان حفاظت امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

مؤیدی با بیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت امور اراضی استان اطلاع دهند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
تغییر کاربری - اراضی کشاورزی - سرهنگ مویدی - حفاظت امور اراضی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم