توقف پروژه‌های راهسازی لرستان در ایستگاه اعتبارات

کد خبر: 
۲۵۴۴
معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح کرد؛

توقف پروژه‌های راهسازی لرستان در ایستگاه اعتبارات

توقف پروژه‌های راهسازی لرستان در ایستگاه اعتبارات

معاون عمرانی استانداری لرستان پروژه‌های راهسازی استان را تشریح کرد و گفت: فعالیت برخی از این پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبارات کافی کند شده است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ گودرز امیری در سخنانی با اشاره به پروژه کمربندی دورود، اظهار داشت: این پروژه به دلیل کمبود منابع مالی کار در آن به سرعتی که مدنظر بود پیشرفت نداشته است.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیارد تومان برای این پروژه از یکی از بانک‌ها اخذ و قرارداد آن منعقد شد، بیان داشت: امیدواریم با تزریق این اعتبار پروژه کمربندی دورود هم به جایی برسد.

معاون عمرانی استانداری لرستان به پروژه جاده الیگودرز - مسجد سلیمان نیز اشاره و اضافه کرد: برای این پروژه نیز ۹۰ میلیارد تومان (در قالب دو تا ۴۵ میلیارد تومان) از طریق بانک‌های توسعه و رفاه اختصاص پیدا کرده که قرارداد آن نیز در حال تنظیم است.

امیری با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم در رابطه با اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان را با بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان به توافق برسیم، ادامه داد: این عدد، عدد بسیار قابل توجه و خوبی است.

۶۸ پروژه دارای ردیف اعتبار ملی در استان داریم

وی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با بودجه ملی و استانی افزایش خوبی داشته‌ایم، گفت: در پروژه‌های استانی سال گذشته بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان و امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در رابطه با بودجه ملی استان نیز حدود ۸۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته و امسال به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص یافت.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تاکید بر اینکه در استان ۶۸ پروژه دارای ردیف اعتبار ملی داریم، تصریح کرد: در خصوص پروژه پل «کاکارضا» نیز منابع اعتباری آن از سوی وزارتخانه تأمین شده است.

امیری با بیان اینکه کار در این پروژه در حال انجام است، منتها فعالیت پیمانکار مقداری کُند است، خاطرنشان کرد: برای چهار خطه خرم‌آباد - نورآباد نیز تقریباً چهار قطعه تعریف و پیمانکار آن نیز انتخاب شد که به دلیل شرایط جوی فعالیت آن با کندی مواجه است و متأسفانه فصل کار از دست ما رفت و امیدواریم که شهریور ماه سال آینده در این پروژه به نتیجه‌ای برسیم.

جزئیات پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت

چهارخطه خرم‌آباد ـ کوهدشت یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که امیری به آن اشاره کرد و گفت: هشت کیلومتر از این پروژه از کوهدشت به سمت خرم‌آباد باقی مانده که در حال آسفالت است. احتمالاً این بخش تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از خرم‌آباد به سمت شهرک صنعتی در این پروژه باقی مانده است، عنوان کرد: این بخش از پروژه نیز در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: تنها بخشی که از این چهارخطه باقی مانده پنج کیلومتر واریانت «چنار» است که برای این بخش از پروژه نیز ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات بانک‌ها در نظر گرفته شده که قرارداد آن در حال انعقاد است و احتمالاً این بخش از پروژه نیز تا خرداد و شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

امیری به سایر پروژه‌های راهسازی استان اشاره کرد که در ردیف بودجه نبودند، بیان داشت: به طور مثال جاده کوهدشت - «زانوگه»، «پل زال» - «سیمره» و خرم آباد - سپیددشت به طرح‌ها اضافه شدند.

وی با اعلام اینکه زیرسازی و تعریض ۱۰ کیلومتر از جاده خرم‌آباد - سپیددشت در حال انجام است، به گفتگوی تلویزیونی خود پایان داد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
استانداری لرستان - گودرز امیری - راهسازی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم