توقف صدور دفترچه بیمه سلامت روستایی از اول خرداد

کد خبر: 
۳۸۳۹
مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد؛

توقف صدور دفترچه بیمه سلامت روستایی از اول خرداد

شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل بیمه سلامت لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از توقف صدور دفترچه بیمه سلامت صندوق روستایی از اول خردادماه در راستای اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شاهدخت بیرانوند به خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه کاهش کاربرد دفترچه در صندوق بیمه همگانی آغاز شده است، برای بیمه شدگان دفترچه صادر نمی‌شود و دارندگان این نوع دفترچه برای ویزیت پزشک فقط با ارائه کد ملی، شناسنامه یا صفحه اول دفترچه می‌توانند از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

به گفته وی بیمه‌شدگان بدون دفترچه از همه موسسات می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند و با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶*استحقاق‌سنجی توسط موسسات و بیمه‌شده سنجیده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان یادآور شد: از اول تیرماه هم برای سایر صندوق‌های بیمه سلامت، صدور دفترچه‌های کاغذی متوقف خواهد شد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی، سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت برای بیمه شدگان طراحی و راه‌اندازی شده تا  بتوانند سوابق درمانی و بیمه‌ای خود را مشاهده کنند و از ارایه خدمات سازمان بیمه سلامت مطلع شوند.

گفتنی است حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه هستند که ۶۰ درصد این جمعیت را بیمه سلامت در قالب پنج صندوق روستاییان و عشایر، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - اداره کل بیمه سلامت لرستان - شاهدخت فتحی بیرانوند - وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم