توزیع ۱۳۰۸ پنل خورشیدی بین عشایر لرستان

کد خبر: 
۴۴۸۶
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛

توزیع ۱۳۰۸ پنل خورشیدی بین عشایر لرستان

توزیع ۱۳۰۸ پنل خورشیدی بین عشایر لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از توزیع هزار و ۳۰۸ پنل خورشیدی برای تامین برق عشایر این استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ فریدون خود نیا امروز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفت: به منظور کمک و رفاه حال عشایر استان تا پایان سال‌جاری تعداد هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ وات در بین عشایر استان پخش خواهد شد.

وی افزود: عشایر همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از برق را دارند لذا با توجه به اینکه عشایر کوچ رو به دلیل ویژگی ییلاقی و قشلاقی کمتر از نعمت برق برخوردارند و از طرفی برق سانی به محل اتراق شامل هزینه‌های بسیار زیادی است یکی از بهترین راه‌های تأمین برق این عزیزان استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه از مجموع هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تا کنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان شده است، اظهار داشت: روند توزیع پنل‌های خورشیدی تا تأمین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر استان ادامه دارد.

مهدی حیدری‌زاد معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع لرستان نیز در سخنانی در این خصوص گفت: در زمان تحویل این پنل‌ها آموزش‌های اولیه برای نصب و حفاظت از آنها به عشایر داده شده است که بتوانند از این پنل‌ها استفاده بهتری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از هزینه این پنل‌ها توسط عشایر پرداخت می‌شود تصریح کرد: از مزایای این پنل‌ها می‌توان به وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان اشاره کرد که باعث می‌شود مصرف کننده به راحتی از آنها استفاده کنند.

معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع لرستان افزود: این پنل‌ها قابلیت روشن کردن ۲۰ لامپ پنج وات را به‌صورت همزمان، شارژ چراغ قوه، شارژ گوشی تلفن همراه، روشن کردن تلویزیون و رادیو را دارند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت توزیع برق لرستان - فریدون خودنیا - عشایر - انرژی خورشیدی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم