توزیع علوفه و آرد در بین خانوار‌های عشایر لرستان

کد خبر: 
۵۵۴۹
مدیرکل امور عشایر استان خبر داد؛

توزیع علوفه و آرد در بین خانوار‌های عشایر لرستان

توزیع علوفه و آرد در بین خانوار‌های عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان از توزیع ۵هزار تن علوفه دامی در بین عشایر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، هوشنگ نورمحمدی گفت: با توجه به فصل سرما و ضرورت تأمین علوفه برای دام عشایر، امور عشایر لرستان ۵ هزار تن علوفه در بین عشایر استان توزیع کرده است.

وی افزود: همچنین ۷۱۷ تن آرد برای تهیه نان در اختیار خانوار‌های عشایری استان قرار گرفته است.

نورمحمدی ادامه داد: برای تأمین سوخت مورد نیاز عشایر لرستان نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت و ۲۵ هزار سیلندر گاز در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایر لرستان خاطرنشان شد: با توجه به سرد شدن هوا، به اندازه کافی اقلام مورد نیاز در اختیار عشایر استان قرار گرفته تا در صورت بارش برف و احتمال انسداد راه‌ها، دسترسی به مواد اولیه داشته باشند.

نورمحمدی با بیان اینکه جامعه عشایری استان پنج درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهد افزود: بالغ بر ۱۴ هزار خانوار با جمعیت ۸۳ هزار نفر حدود پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر کوچ رو هستند و ۶ ماه از سال را در مناطق قشلاقی در شمال استان‌های ایلام، خوزستان و جنوب استان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایری لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند، اظهار داشت: این قشر یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام استان را در اختیار و حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات لرستان را تحت مالکیت خود دارد و تولید کننده ۲۵ درصد پروتئین در سطح استان به شمار می‌رود.

وی افزود: تولید سالانه ۱۵۰ تن عسل، ۳۰ هزار تن شیر، یک هزار تن پشم و ۱۷ تن روغن حیوانی، هفت هزار تن حبوبات، ۱۵ هزار تن گندم، ۱۵ هزار تن جو و ۶۳۰ تن ماهیان سردآبی از جمله فرآورده‌های ماحصل دسترنج عشایر استان لرستان است.

نورمحمدی با بیان اینکه جامعه عشایری لرستان در قالب ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه دسته بندی می‌شوند عنوان کرد: مهمترین طوایف عشایری استان را ایل‌های بالاگریوه، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل امور عشایری لرستان - هوشنگ نورمحمدی - علوفه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم