توانمندسازی زندانیان؛ رویکرد مهم سازمان زندان‌ها

کد خبر: 
۴۰۹۳
مدیرکل زندان‌های لرستان مطرح کرد؛

توانمندسازی زندانیان؛ رویکرد مهم سازمان زندان‌ها

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: توانمندسازی زندانیان از مهم ترین رویکردهای سازمانی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «عبدالمجید کشوری» در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای از پتانسیل‌های خوبی به منظور توانمندسازی اقشار مختلف جامعه برخوردار است.

وی افزود: انسان بیکار در خطر آسیبهای فراوانی است به گونه‌ای که ممکن است فرد را به سمت ارتکاب به عمل مجرمانه سوق دهد لذا، ضرورت توسعه‌ی مهارت آموزی با هدف خلق شغل پایدار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به وجود دیدگاه مشترک میان سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: حرکتی که در حوزه‌ی مهارت آموزی در سازمان زندان‌ها با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای آغاز شد و تداوم دارد بسیار اثر بخش بوده است؛ چرا که کار در حوزه‌های اجتماعی و اشتغال و مهارت آموزی اگر استانداردهای مورد نظر را مورد توجه قرار دهد نتیجه بخش خواهد بود.

کشوری ادامه داد: نگاه سازمان زندان‌ها به پدیده زندان و زندانی یک نگاه اصلاحی و تربیتی چند وجهی است که توجه به توانمندسازی زندانی از مهمترین رویکردهای آن بهشمار می‌آید.

وی اضافه کرد: این توانمندسازی خود نیز در حوزه‌های مختلفی مورد پیگیری قرار گرفته است؛ چه در بحث شخصیت سازی و شخصیت بخشی و چه در حوزه مهارت آموزی و اشتغال که توسعه این الگوها همیشه در دست اجرا بوده بگونه‌ای که توانسته عدد ۵۴ درصدی اشتغال محکومان را در سال ۹۹ به‌همراه داشته باشد و این درحالیست که آمار اشتغال در سال ۹۸ تنها ۱۴ درصد بوده است و امیدواریم با کمک همه ارکان جامعه این عدد را در سال جاری به ۸۰ درصد برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: اینکه بر این باوریم که ارکان جامعه باید به کمک زندان‌ها بیایند بدین سبب است که اگر زندانی و خانواده او در شرایط قابل قبول اقتصادی باشند بهطور حتم در ارتقاء ضریب امنیت جامعه تأثیر مستقیم خواهد داشت.

خبر: امین یادگاری/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل زندانهای لرستان - عبدالمجید کشوری - آموزش فنی و حرفه ای لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم