تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل و نقل کالا در لرستان

کد خبر: 
۳۰۲۳
رئیس اداره حمل و نقل کالا در استان خبر داد؛

تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل و نقل کالا در لرستان

تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل و نقل کالا در لرستان

رئیس اداره حمل و نقل کالا لرستان از تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل و نقل کالا در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ رضا عبدی شامگاه دوشنبه در جمع رسانه‌ها با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اعلام این خبر افزود: بنا به تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ضوابط موجود برای اولین بار در استان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل و نقل بر اساس ضوابط زمان تأسیس اقدام شد.

وی ادامه داد: در نتیجه آن ۷۱ شرکت برخوردار از ناوگان ملکی و مستحدثات، فاقد مشکل شناخته شدند، ۱۷ شرکت به دلیل عدم احراز شرایط غیرفعال، به ۳ شرکت مهلت داده شد تا پایان سال نواقص را برطرف کنند و ۳ شرکت نیز به دلیل نداشتن ضوابط و گذشت ۲ سال از عدم فعالیت آنها تعطیل و پروانه آنها ابطال شد.

لرستان جز استان‌های موفق در پیاده سازی فرمول تن کیلومتر

رئیس اداره حمل و نقل کالا لرستان با بیان اینکه لرستان از استان‌های شاخص در اجرا و همسان سازی نرخ حمل بار بر اساس تن کیلومتر است، گفت: از ابتدای اجرای این طرح جز معدود استان‌های موفق در پیاده سازی فرمول تن کیلومتر و همسان سازی و واقعی سازی نرخ بودیم و در هماهنگی با سازمان با برگزاری جلسات هم اندیشی منطقه‌ای با استان‌های همجوار، نرخ این استان‌ها نیز واقعی سازی و یکسان سازی شد.
 
عبدی، از افزایش ۱۲ درصدی میزان جابجایی کالا در استان خبر داد و گفت: علیرغم شرایط اقتصادی کشور و شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن با برنامه ریزی‌های صورت گرفته رکود در حوزه کالا نداشتیم.

وی افزود: در این رابطه با تلاش‌های جهادی رانندگان زحمتکش و شرکت‌های حمل و نقل با جابجایی چهار میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۲۸ تن کالا در قالب ۳۵۳ هزار و ۹۹۹ فقره بارنامه در ۱۰ ماهه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با چهار میلیون و ۲۸۳ هزار و ۱۹ تن کالا و صدور ۳۳۲ هزار و ۴۷۰ فقره بارنامه از نظر تناژ جابجا شده کالا ۱۲ درصد و به لحاظ صدور بارنامه ۶ درصد افزایش ثبت شد.

عبدی گفته: در وصول عوارض ۴ درصد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۵۸ درصد افزایش داریم به طوری که این رقم از ۱۳۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۸ ریال به ۲۰۷ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۷۱ ریال افزایش یافته است و درصدد افزایش بیشتر این رقم تا آخر سال هستیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - ترانزیت کالا - اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم