تل‌آویو متحمل شکستی راهبردی شد

کد خبر: 
۵۴۸۶
روزنامه جروزالم پست:

تل‌آویو متحمل شکستی راهبردی شد

تل‌آویو متحمل شکستی راهبردی شد

یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به شکست سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم در نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که حماس موفق شد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل را فریب داده و آنها را دور بزند و اسرائیل متحمل یک شکست راهبردی در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک با وجود گذشت حدود دو ماه از جنگ غزه، هر روز ابعاد جدیدتری از شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در این جنگ فاش می‌گردد و اینکه چگونه مقاومت فلسطین موفق شد در ۷ اکتبر این رژیم را غافلگیر کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز گذشته در گزارشی به همین منظور به نقل از منابع امنیتی اسرائیل به شکست سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی و جاسوسی این رژیم از جمله امان و شاباک و موساد در رصد اطلاعات مربوط به حمله حماس علیه مقرهای نظامی و شهرک‌های صهیونیستی در اطراف نوار غزه اعتراف و اعلام کرد که فرماندهی حماس توانست دستگاه اطلاعاتی اسرائیل را دور بزند.

این روزنامه عبری به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی گزارش داد، حماس قبل از آغاز حمله ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) به طور کامل اسرائیل را فریب داد و ارتش اسرائیل کاملا کور بود و متحمل یک شکست راهبردی شد. «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) در سطح اطلاعاتی بسیار دقیق عمل کرده و پیام‌ها را با روش‌های محرمانه رد و بدل می‌کردند.

به گفته این منبع امنیتی صهیونیستی، السنوار و الضیف از نظارت اطلاعاتی اسرائیل به خوبی آگاهی داشتند و از روش‌های محرمانه برای ارسال پیام میان خودشان استفاده می‌کردند. این در حالی است که هیچ یک از سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و حتی موساد متوجه این مسئله نشدند و نتیجه این بود که مرزها را بدون مراقبت و نگهبانی رها کردند.

روزنامه جروزالم پست در پایان به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که برخی از ابزارهای جاسوسی اسرائیل در عملیات ارتش در جنوب غزه در سال ۲۰۱۸ به دست حماس افتاده بود و احتمال این وجود دارد که حماس با کمک متحدانش این اطلاعات را رمزگشایی کرده باشد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
رژیم صهیونیستی - حماس - غزه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم