تكميل ۱۳۰۰ پروژه عمراني لرستان تا پايان سال

کد خبر: 
۱۶۶۸
استاندار لرستان خبر داد؛

تكميل ۱۳۰۰ پروژه عمراني لرستان تا پايان سال

سيد موسي خادمي استاندار لرستان

استاندار لرستان، از تكميل ۱۳۰۰ پروژه عمراني در اين استان تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به منظور بررسی پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: به دنبال سیل فروردین ماه ۹۸، حدود ۱۳۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان در حال اجرا است که در این جلسه، روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: خوشبختانه پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردارند، گرچه در مواردی هم به دلایلی مثل صعب‌العبور بودن منطقه یا ضعیف بودن پیمانکار یا عدم استقبال پیمانکاران به دلیل تأمین منابع اعتبار از محل اوراق و اسناد با زمان بازپرداخت چند ساله و دلایل این چنینی دچار مشکل هستند که تصمیماتی در خصوص تسریع در روند اجرای آنها نیز اتخاذ شد.

استاندار لرستان، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ۱۳۰۰ پروژه مورد نظر تا پایان سال تکمیل شوند، گفت: برخی دیگر از پروژه‌ها به دلیل کامل نبودن اعتبار به صورت نیمه تمام باقی مانده که پیگیر اعتبار برای تکمیل آنها هستیم.

خادمی یکی دیگر از موارد مهم مطرح شده در جلسه را لایروبی رودخانه‌های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع از چند نظر مهم است هم برای تاسیساتی که اطراف رودخانه‌ها قرار دارند مثل جاده‌ها، تأسیسات آب، برق و گاز و همچنین روستاهای مجاور رودخانه‌ها و همچنین از نظر مهندسی خود رودخانه‌ها و مسیر جریان آب آنها که لایروبی در این زمینه بسیار مهم است و امروز مصوب شد امور آب استان و اداره کل راهداری با همکاری نقاطی که مشکل دارند را شناسایی و نسبت به مهندسی رودخانه و هدایت مسیر آن اقدام کنند.

وی، در خصوص آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: استان لرستان در بین استان‌های کشور با توجه به اینکه بیشترین جنگل‌های زاگرس را دارد، خوشبختانه به دلیل اقداماتی که در این زمینه انجام شده، میزان آتش‌سوزی‌ها نسبتاً پایین است و لازم است در این زمینه هوشیار بوده و مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان، گفت: تاکنون در سطح استان ۵۸۰ هکتار آتش سوزی داشته‌ایم که عمدتاً آتش سوزی‌ها در مراتع انجام شده و جنگل تقریباً سالم مانده است.

خادمی، از برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد داد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد./

ايمان بيرانوند

 

برچسب‌ها: 
استانداري لرستان - سيد موسي خادمي - پروژه هاي عمراني

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم