تقویت گازرسانی ۴ شهر لرستان

کد خبر: 
۶۱۶۹
مدیرعامل شرکت گاز لرستان خبر داد؛

تقویت گازرسانی ۴ شهر لرستان

تقویت گازرسانی ۴ شهر لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: شبکه گازرسانی دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر متناسب با پیش بینی رشد جمعیت در سال‌های آینده و بروز حوادث احتمالی تقویت شده است.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: ظرفیت شبکه فشار قوی گاز دورود، ازنا و الیگودرز در شرق استان در حال تکمیل بود که خط انتقال ۲۳ کیلومتری از مسیر خرم آباد - بروجرد - ملایر واقع در خط ششم سراسری گاز برای ایستگاه دورود احداث شد.

کرم گودرزی با اشاره به فعالیت صنایع در این مناطق تصریح کرد: در آینده نیز خطوط گاز ازنا و الیگودرز از این خط جدید بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین خط لوله بیستون - نورآباد - فیروزآباد - الشتر ظرفیت لازم را برای انتقال نداشت و شهر الشتر مرکز سلسله در مواقعی دچار مشکل و یا افت شبکه می‌شد که مجوز خط انتقال از بیستون کرمانشاه به طول ۱۲ کیلومتر برای الشتر اخذ شد و اجرای این طرح در حال پیمان سپاری است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: همچنین منبع دوم تامین گاز برای واحدهای صنعتی مهم از جمله نیروگاه، کارخانه سیمان و صنایع غرب خرم آباد در برخی مناطق استان ایجاد شده است تا در مواقع بحران و یا قطع احتمالی یکی از شبکه ها، مشکلی برای این واحدها ایجاد نشود.

پایداری سازی جریان گاز در ۳۰ روستای بروجرد

گودرزی همچنین اضافه کرد: برنامه ریزی و اجرای تعمیرات، ایمن سازی و تاب آوری خطوط لوله تغذیه، توزیع و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز جزو اولویت‌های مهم شرکت گاز در راستای خدمات رسانی مطلوب به هم مردم می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا اجرای چهار هزار متر خط لوله گاز ۱۶۰ میلی‌متری از ایستگاه دورودگران، حد فاصل روستای ملک آباد تا روستای کلان از خط تغذیه محور اراک، موجب تاب آوری و پایداری جریان گاز برای ۳۰ روستای محور لتستان شهرستان بروجرد با بیش ازسه هزار و ۵۰۰ مشترک شد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز لرستان تدابیر ویژ های برای فصل سرما، مقاوم سازی و تاب آوری شبکه تغذیه و توزیع اندیشیده است، اظهار داشت: پایداری شبکه گاز طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد از این رو تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، خطوط لوله و بازدیدهای دوره‌ای به موقع انجام شده است تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گازطبیعی به وجود نیاید.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
گازرسانی شهرهای لرستان - شرکت گاز لرستان - کرم گودرزی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم