تعیین تکلیف ۲۴ کیلومتر از مسیر اراک - شازند و بروجرد

کد خبر: 
۵۸۵۴
استاندار لرستان خبر داد؛

تعیین تکلیف ۲۴ کیلومتر از مسیر اراک - شازند و بروجرد

تعیین تکلیف ۲۴ کیلومتر از مسیر اراک - شازند و بروجرد

استاندار لرستان گفت: تا اواخر خرداد حدود ۲۴ کیلومتر از مسیر اراک - شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، استاندار لرستان در جلسه با خادمی معاون وزیر راه با اشاره به طرح آزادراه خرم آباد- اراک، گفت: این طرح به یکی از بخش‌های مهم کریدور ترافیکی شمال- جنوب کشور است که ارتباط بنادر انزلی، آستارا و نوشهر را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی فراهم می‌کند.

فرهاد زیویار گفت: با ساخت این آزادراه اتصال بین آزاد‌راه‌های ساوه–سلفچگان و خرم‌آباد– پل زال برقرار شده و در آینده در صورت اتصال آزادراه مذکور به سلفچگان و قم و امتداد آن به آزادراه حرم تا حرم به طور موثری بر میزان پویایی و ارتقای شبکه آزادراهی کشور افزوده خواهد شد.

 استاندار لرستان افزود: طول این آزاد راه ۱۳۴ کیلومتر است که تاکنون فاز اول این آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر حد فاصل بروجرد تا خرم آباد در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه با عنوان اینکه فاز دوم این آزادراه که حد فاصل شازند تا بروجرد است؛ در دستور کار قرار گرفته و اتصال این آزادراه در استان مرکزی را به کنار گذر شمالی اراک و شبکه آزادراهی برقرار خواهد کرد، افزود: تا اواخر خرداد حدود ۲۴کیلومتر از مسیر اراک- شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌شود.

زیویار با اشاره به بهره برداری از چهار خطه توره – بروجرد در دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: آزادراه خرم‌آباد- اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم برخی از قسمت‌های این مسیر دارد که قرار است شرکت زیرساخت ۵ هزار تن قیر برای آن تخصیص دهد.

وی افزود: طرح مطالعاتی کنارگذر غربی خرم‌آباد نیز در دست اجرا است.

استاندار لرستان بیان کرد: خط راه آهن دورود –خرم آباد به‌طول ۱۱۴ کیلومتر بخشی از کریدور شمال جنوب کشور است که در حمل بار و مسافر و کالا اهمیت ویژه‌ای دارد. 

به گفته زیویار پروژه مذکور دارای هفت ایستگاه بوده که شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه‌های درجه دو، سه و دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول کلی ۳۳۰۰۰ متر است.

گفتنی است در این جلسه آخرین وضعیت چهارخطه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
آزادراه - بروجرد - اراک - شازند - استاندار لرستان - فرهاد زیویار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم