تشکیل کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرهای لرستان

کد خبر: 
۶۵۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرهای لرستان

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرهای لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، گفت: کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «اعظم روانشاد» شامگاه پنج‌شنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و مساجد شهرستان دلفان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع بیان کرد: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها شنیدن دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات و استفاده از نظرات اهالی فرهنگ استان در برنامه‌های پیش رو است.

وی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم در جلسه اول سال جاری گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی مبنی بر میز حل مسئله و ضرورت رسیدگی به مسائل مختلف، در همین راستا کارگروه تخصصی بررسی مسائل صنفی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیگیری مسایل صنفی، صندوق هنر، اولویت‌های اصلی کارگروه‌ بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها خواهد بود.

روانشاد با اشاره به اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ هنرمندان و زبان نافذ هنر لازمه پیشبرد اهداف جهاد تبیین در جامعه اسلامی به ویژه استان لرستان است.

وی گفت: جامعه هنرمندان لرستان جامعه فرهیخته، توانمند و اثرگذاری است که جلوه‌های هنر آن‌ها نه تنها در استان لرستان بلکه در سایر استان‌ها نمایان است و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت، در جهت تبلور هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هنرمندان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی یک کشور به شمار می‌روند و نقش راهبری دارند، بیان کرد: هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و هنرمندان نقش مهمی در تقویت نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

روانشاد با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان دلفان به نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد سلامت، پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه اشاره کرد و بر هماهنگی و هم افزایی هنرمندان این شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت: دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به صورت فصلی در سراسر استان برگزار خواهد شد و دغدغه‌های اهالی فرهنگ پیگیری و تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
کارگروه - مشکلات فرهنگی - بررسی - ارشاد لرستان - اعظم روانشاد - دلفان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم