تشریح آخرین وضعیت سد گاشمار

کد خبر: 
۵۳۱۴
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت سد گاشمار

تشریح آخرین وضعیت سد گاشمار

روز سه‌شنبه (سوم مرداد) نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با رسانه‌ها دربارة وضعیت آب استان و مهم‌ترین چالش‌های این حوزه برگزار شد. پرسش‌ و پاسخ‌هایی در این نشست مطرح شد که مهم‌ترین آن‌ها دربارة سدهای در دست‌ساخت از جمله سد گاشمار بود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان دربارة آخرین وضعیت سد گاشمار توضیح داد: «مدارک لازم برای اخذ مجوز مادة ۲۳ این سد در هیئت دولت است و در حال حاضر از محل اعتبارات قرارداد قبل و مطالعات طرح، هزینه می‌شود.»

داریوش حسن‌نژاد افزود: «شخص رئیس‌جمهور و وزیر نیرو پیگیر این طرح هستند و چنانچه مجوز ماده ۲۳ طرح تا آبان‌ماه امسال اخذ شود می‌توان از اعتبارات سال جاری برای این سد اختصاص داد.»

وی ادامه داد: «از مجموع ۱۱۱ ساختمان حریم سد کمندان ازنا نیز ۹۷ مورد خریداری شده است و باتوجه‌به اختصاص یک هزار میلیارد ریال خارج از بودجه جاری برای این طرح، مابقی خانه‌ها و ساختمان‌ها نیز به‌زودی خریداری خواهد شد.»

به گفتة حسن‌نژاد در حال حاضر ۸۴ میلیون مترمکعب معادل ۴۰ درصد سدهای لرستان پر است و تاکنون ۶۷ فقره سند بستر رودخانه به مساحت ۱۲ هزار و ۶۴۵ هکتار در استان صادر شده است.

حسن‌نژاد با بیان این‌که کل کارکنان ما ۱۳۷ نفر است تصریح کرد: «در شهرستان‌های ما گاهی یک یا دو نفر مشغول کارند. یک سازمان صددرصد دولتی هستیم. انتظاراتی که شما از ما دارید در این ساختار منابع انسانی اندک، نمی‌گنجد.»

وی دربارة وضعیت آب خرم‌آباد اظهار داشت: «در خرم‌آباد به مرزی رسیده‌ایم که میزان آب با جمعیت سربه‌سر است بدین روی و برای جلوگیری از بحران آب باید سد مخمل کوه سریعاً ساخته شود.»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: «ساخت سد مخمل کوه به شرکت سدسازی توسعة آب نیرو واگذار شده است که امیدواریم به‌زودی ساخته شود.»

وی گفت: «سیاست وزارت نیرو، بیش‌تر بر اتمام پروژه‌هایی است که ظرف ۲ سال آینده به پایان می‌رسند.»

حسن‌نژاد در پیوند با تجاوز به حریم رودخانه‌ها اظهار داشت: «وظیفة ما حفظ و حراست از بستر رودخانه‌هاست اما حریم رودخانه‌ها به عهدة ما نیست.»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: «جز شرکت‌های پیش رو در اخذ سند بستر رودخانه‌ها هستیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بخش خصوصی در حوزة آب سرمایه‌گذاری نمی‌کند؟ پاسخ داد: «چون برگشت سرمایه امکان ندارد پس رغبت ندارند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.»

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
شرکت آب منطقه ای لرستان - داریوش حسن نژاد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم