تشدید برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در دلفان 

کد خبر: 
۲۷۲۷
مدیر دامپزشکی دلفان به زرک خبر داد؛

تشدید برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در دلفان 

تشدید برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در دلفان 

مدیر شبکه دامپزشکی دلفان از تشدید نظارت و برخورد با عوامل ذبح و فروش مرغ زنده در برخی محلات این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

علی کریم پور به خبرنگار زرک گفت: در این راستا تیم‌های نظارتی شهرستان متشکل از مرکز بهداشت و درمان، دامپزشکی، اداره اصناف، نیروی انتظامی، شهرداری و اماکن به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی افزود: برخی افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده بدون نظارت های بهداشتی اقدام و علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند. 

وی اضافه کرد: عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد یک شیوه منسوخ است و به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی دلفان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر کارشناسان بر فعالیت کشتارگاه‌های دام‌ و طیور گفت: شهروندان باید گوشت مرغ مصرفی خود را به صورت کشتار روز از واحدهای صنفی معتبر تهیه کنند.

کریم پور افزود: همچنین سایر فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و عرضه هرگونه فرآورده غیربهداشتی، به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع داده شود.

امین معظمی گودرزی/

 

برچسب‌ها: 
علی کریم پور - اداره کل دامپزشکی لرستان - دامپزشکی شهرستان دلفان - مرغ زنده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم