تسویه ۷۱ درصد از مطالبات گندم‌کاران لرستانی

کد خبر: 
۷۱۹۶

تسویه ۷۱ درصد از مطالبات گندم‌کاران لرستانی

تسویه ۷۱ درصد از مطالبات گندم‌کاران لرستانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۶۷ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال معادل ۷۱ درصد از مطالبات گندم کاران استان بابت خرید تضمینی محصول امسال تسویه شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری زرک، «حجت الله بیرانوند» با بیان این مطلب، افزود: ۲۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال از مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان استان باقی مانده است که به گفته مسئولان ملی و بانکی تا هفته آینده تسویه و به طور کامل پرداخت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در استان رو به اتمام نهاده و به روزانه حدود ۵۰ تن رسیده است تصریح کرد: از اوایل خردادماه همزمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان تاکنون ۵۳۸ هزار و ۴۳۷ تن از این محصول در قالب ۱۳۳ هزار و ۷۳۰ محموله از ۵۶ هزار و ۳۵۹ کشاورز خریداری شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به افزایش سه درصدی خرید نسبت به سال قبل یادآور شد: تاکنون بیشترین میزان گندم خریداری شده با ۱۰۲ هزار و ۳۹۲ تن مربوط به شهرستان کوهدشت و پس از آن به ترتیب با ۶۶ هزار و ۶۹۱ تن خرم آباد، ۶۶ هزار و ۴۴ تن الیگودرز و ازنا با ۶۳ هزار و ۳۴۶ تن است.

 

«بیرانوند» اظهار داشت: همچنین دوره چگنی با هفت هزار و ۱۴ تن، رومشکان با ۱۴ هزار و ۶۴۱تن، الشتر با ۳۰ هزار و ۱۲۲ و پلدختر با ۳۲ هزار و ۵۳۸ تن به ترتیب کمترین میزان خرید تضمینی گندم را داشته‌اند.

 

سطح زیر کشت اراضی دیم و آبی گندم در لرستان حدود ۲۳۵ هزار هکتار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان - حجت بیرانوند - تسویه مطالبات

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم