تسویه طلب کاملیناکاران‌ لرستانی

کد خبر: 
۵۷۰۴
مدیرکل تعاون روستایی لرستان خبر داد؛

تسویه طلب کاملیناکاران‌ لرستانی

تسویه طلب کاملیناکاران‌ لرستانی

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از طلب کاملیناکاران استان پرداخت شده و مابقی نیز تا چند روز آینده تسویه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «غلامعلی فتحی» گفت: کل مطالبات کاملیناکاران لرستان در حدود ۵۷۲ میلیارد ریال بود که تاکنون برخی کشاورزان بیش از ۷۰ درصد و برخی ۲۰ درصد آن را دریافت کرده‌اند و به زودی مابقی مطالبات نیز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت بیستون شفا از شرکت‌های استان کرمانشاه طرف قرارداد کاملیناکاران لرستان است، افزود: این شرکت برای خرید محصول کاملینای کشاورزان لرستان قرارداد بست و مقررشد که سه ماه پس از تحویل، مطالبات کشاورزان را به حساب آن‌ها واریز کند، اما به تعهدات خود عمل نکرد.

غلامعلی فتحی با اشاره به مطرح شدن موضوع در دستگاه قضا برای احقاق حق کشاورزان لرستان عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر جهاد کشاورزی استان، در روز‌های آینده باید سایر مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه این محصول برای اولین بار به دستور وزارت جهاد کشاورزی به عنوان الگو در لرستان کشت شد، بیان کرد: محصول کاملینا در فهرست خرید تضمینی دولت قرار گرفته و سال آینده کشاورزان برای فروش مشکلی نخواهند داشت.

فتحی خرید توافقی کاملینا را امسال هر کیلوگرم ۲۶۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ حدود ۵۰ درصد کاملینای کشور که معادل پنج هزار هکتار بود در لرستان کشت، دو هزار و ۵۰۰ تن برداشت و دو هزار و ۱۷۵ تن به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
کاملیناکاران لرستانی - کشت کاملینا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان - غلامعلی فتحی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم