ترحم به ظالم خودش ظلم بزرگی است 

کد خبر: 
۴۸۳۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ترحم به ظالم خودش ظلم بزرگی است 

احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان

خرم‌آباد ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ترحم به ظالم خودش ظلم بزرگی است، گفت: امنیت خط قرمز نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در سخنانی با اشاره به آغاز هفته بسیج، عنوان کرد: بسیج روح حماسی، ایثار و از خود گذشتگی ملتی است که بند بند زنجیرهای استبداد رژیم شاهنشاهی را از هم گسست، در هشت سال دفاع مقدس با دانایی، توانایی، تعهد و پاکی به اوج خود رسید و در تمام فراز و نشیب‌ها پیش رو در مقابل دشمنان خبیث، حیله گر و تبهکار ایستاد.

وی، بیان داشت: بسیج عصاره‌ای از شجاعت ملتی است که در درون کشور و در بیرون از کشور و در سرحدات در مقابل تبهکاران، تجزیه طلبان، داعشی‌ها و منافقین کمربندی امنیتی برای انسجام و یکپارچگی ملت فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حفظ انسجام و یکپارچگی یک ملت با طوایف و اقوام مختلف در مقابل تبهکارانی که کارنامه‌های آنها سیاه است، بسیج چنین جایگاهی دارد، افزود: بسیج و بسیجی مانند شهید پور دهقان، شهید کرم‌پور، شهید لطفی، شهید عبدالهی، شهید خانی چگنی، شهید آرمان علی وردی و شهید عجمیان در کوچه و خیابان‌ها و در مرز به شهادت می‌رسند تا دختران و بانوان این سرزمین از چشم، دست و تعرض داعشی‌ها و مردان اتوکشیده و یقه سفید فروافتاده در فرهنگ غرب مصون و در امان بمانند.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: از عموم مردم استان لرستان می‌خواهم که بسیج را همراهی کنید، در برنامه‌های بسیج و طرح حلقه‌های صالحین که در پایگاه‌های بسیج تشکیل می‌شود مشارکت و نوجوانان خود را به حضور در پایگاه‌های بسیج و شرکت در حلقه‌های صالحین تشویق کنید.

لزوم استفاده از نیروهای تازه نفس و نخبه در ادارات

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه پیروزی بر مشکلات، اتکا بر توان داخلی، بهره گیری از نخبگان و صاحبان ابتکار است، تصریح کرد: در عرصه‌هایی که ما موفق شدیم، ارتقا و پیشرفت حاصل شد، فکر، اندیشه و اقدام صاحبان ابتکار و نخبگان را می‌توان مشاهده کرد، سازمان‌ها و ادارات ما در نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته با این نخبگان و صاحبان ابتکار در اندیشه و عمل پیوند حاصل کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، افزود: در سازمان‌ها و ادارات ما افراد خدمت گذاری هستند که برخی از آنها ۴۰ سال است در این ادارات مشغول به کار هستند، باید از چنین افرادی تقدیر و تشکر ویژه کرد، اما باید با تصویب قوانینی جای این افراد را به افراد تازه نفس، نخبه و اهل ابتکار در اندیشه و عمل سپرد تا موتور محرکه سازمان‌ها و ادارات ما با قدرت و قوت بیشتری به حرکت خودش ادامه دهد.

وی گفت: از اهل قلم، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، نشریات، فرهیختگان دانشگاهی، حوزوی و فرهنگی درخواست می‌کنم درباره مزیت‌های بهره مندی از نخبگان و اهل ابتکار و جایگزینی آنها در سازمان‌ها و ادارات بگویند و بنویسند.

دیگر جای مسامحه و مماشات با تبهکاران نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: به نظر می‌رسد که دیگر جای مسامحه و مماشات نیست، آمریکا و کشورهای غربی و گروهک‌های تجزیه طلب علنی اعلام کرده‌اند که ما پشت صحنه این ترورها و آشوب‌ها هستیم، دیگر تسامح و تعلل جایی ندارد، امنیت خط قرمز نظام اسلامی است، موتور سواری با سلاح گرم به بسیجیانی عمل می‌کند که دستشان خالی بوده و برای حفظ نظم و امنیت ایستاده‌اند، باید تدابیری اندیشید که مانع از چنین تهاجمی شد و در صورت وقوع باید در همان محل حادثه جواب او را دارد.

حجت الاسلام‌ شاهرخی، ادامه داد: حقیقتاً در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که عده‌ای اراذل و اوباش در مرکز کشور، در پایتخت یک کشور، بازارش را به تعطیلی بکشانند، این نوع برخوردها تبهکاران را جسورتر می‌کند، کما اینکه جسورتر کرده است، آنهایی که ابهام داشته‌اند، ابهام‌شان برطرف شده، مگر اینکه خودشان را به خواب زده باشند، کسی هم که خودش را به خواب زده باشد، هر کاری کنی بیدار نمی‌شود.

وی، گفت: این میزان تسامح و مماشات امنیت را کمرنگ می‌کند، تأخیر در اعمال قانون با چنین افرادی، اراذل و اوباش و آزاد سازی آنها با وثیقه و غیر وثیقه آنها را جسورتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ترحم به ظالم خودش ظلم بزرگی است، فرصت دادن به ظالم سبب می‌شود که جای ظالم و مظلوم عوض شود.

عکس: محمد یاراحمدی/

 

برچسب‌ها: 
سید احمدرضا شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان - سیاسی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم