تدوین نقشه «تحول در حوزه هنری» 

کد خبر: 
۳۸۱۹
معاون حوزه هنری خبر داد؛

تدوین نقشه «تحول در حوزه هنری» 

تدوین نقشه «تحول در حوزه هنری» 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری از تدوین نقشه «تحول در حوزه هنری» در قالب هشت راهبرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ میثم مرادی بیناباج در نشست با رئیس و کارکنان حوزه هنری لرستان به نقش و رسالت‌های خطیر حوزه هنری در تبیین هنر دینی، انقلابی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و این مهم را از اولویت‌ها و اهداف حوزه هنری برشمرد.

وی در ادامه نشست به تدوین نقشه تحول در حوزه هنری در قالب هشت راهبرد اشاره کرد و افزود: در این سند سیاست‌ها و راهبردها بر اساس کنشگری انقلابی و مبتنی بر اولویت‌های هنر زیست بوم تدوین و مورد توجه قرار گرفته است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با بیان اینکه باید در راستای تحقق این سند ظرفیت سازی شود اظهار داشت: توجه به مسائل و ظرفیت‌های زیست بوم انقلاب اسلامی مسئله جدی و مهم سند تحول حوزه است.

مرادی بیناباج تصریح کرد: سند تحولی بر مبنای ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری و معرفی چهره‌های هنر متعهد هر منطقه تدوین شده و دستور المعل‌ها و آئین نامه‌های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای این برنامه ریزی، حوزه هنری مرکز رشد انقلاب خواهد شد لذا امروز بیش از گذشته مسئله مراکز استانی و تحول در مراکز استانی معنا و اهمیت پیدا کرده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری همچنین به توجه و همکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس و اهمیت این مهم نیز اشاره کرد.

مرادی بیناباج در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی هنری لرستان اشاره کرد و افزود: استان از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است که درک و واکاوی و شناخت این ویژگی‌ها و مزیت‌ها ضرورت دارد.

وی به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی استان و وجود بزرگانی چون آیت الله بروجردی از مراجع بزرگ و شهید مسیح کردستانی و روحیه دلاوری و مجاهدت‌های رزمندگان استان اشاره کرد و افزود: ضروری است که در استان تمام این ویژگی‌های ممتاز و راهبردی مشخص و دنبال شود.

مرادی بیناباج به نقش آفرینی مردم استان در دوران دفاع مقدس و دومین استان خسارت دیده از جنگ اشاره کرد و افزود: تمام این ظرفیت‌ها و همچنین روایت انقلاب اسلامی از سال‌های اولیه انقلاب حتی قبل از سال ۵۷ همه می‌توانند محور تولید محتواهایی غنی در عرصه فرهنگ و هنر متعهد باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: ضروری است با برنامه ریزی‌های مناسب بستری فراهم شود تا روایت انقلاب اسلامی و برنامه‌هایی از این دست نه فقط در مراکز استان‌ها بلکه در بخش‌ها و روستاها و حتی دورترین مناطق هم اجرا شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرهنگی - حوزه هنری لرستان - میثم مرادی بیناباج - حوزه هنری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم