تخفیف ۵۰ درصدی آب بها برای رعایت الگوی کشت

کد خبر: 
۵۰۷۶
رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تخفیف ۵۰ درصدی آب بها برای رعایت الگوی کشت

تخفیف 50 درصدی آب بها برای رعایت الگوی کشت

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند تا ۵۰ درصد بخشودگی آب‌بها اعمال می‌کنیم، اعلام کرد: همچنین برای بیمه کشاورزان ۲۰ درصد تخفیف اعمال کردیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «سید عماد شاهرخی» امروز در جلسه تعیین الگوی کشت لرستان، اظهار داشت: در الگوی کشت به‌صورت هدفمند مشخص خواهد شد که در چه زمانی چه مکانی و چه محصولی را باید کشت کرد که با بهره‌وری و استفاده از فناوری نوین بیشترین تولید را داشته باشیم.

وی، ادامه داد: مقرر شده بود که چهار محصول اصلی را تحت پوشش الگوی کشت قرار دهیم و بذر، سم، کود، بیمه، خدمات، حمل‌ونقل را تأمین کنیم و برای این اقدام ۳۰ همت نیاز بود که در اختیار وزارت کشاورزی قرار بگیرد؛ اما به دلایل مختلف نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اعتبارات داخلی و با مشارکت بانک کشاورزی این برنامه را عملیاتی کرد و با این اعتبار در استان گندم آبی را تحت پوشش الگوی کشت قرار دادیم.

شاهرخی، ادامه داد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین از اقدامات خوب دولت علی‌رغم اینکه کود در بازار جهانی سه برابر قیمت افزایش داشت ما به علت به‌موقع تحویل‌دادن کود به کشاورزان، ۱۶۵ میلیارد تومان یارانه کود به کشاورزان پرداخت کردیم و خوشبختانه به همین علت فصل کشت خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند تا ۵۰ درصد بخشودگی آب‌بها اعمال می‌کنیم، اظهار داشت: همچنین برای بیمه کشاورزان ۲۰ درصد تخفیف اعمال کردیم و تا زمانی که کشاورز محصول خود را نیز برداشت کند رقمی بابت ۸۰ درصد از وی دریافت نخواهد شد، همچنین برای حمل محصولات کشاورزی ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت اراضی استان، گفت: سطح زیر کشت گندم آبی استان ۴۵ هزار هکتار است که از این مقدار ۴۳ هزار هکتار یعنی ۹۷ درصد تحت پوشش الگوی کشت قرار دادیم و در کشور رتبه پنجم را کسب کردیم.

شاهرخی، افزود: سال گذشته کل سطح زیر کشت استان که تحت پوشش بیمه بودند ۱۵۷ هزار هکتار بوده که امسال به ۱۶۱ هزار هکتار یعنی سه درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم و امیدواریم این مقدار به ۲۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

خبر: سعید نظری

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
جهاد کشاورزی لرستان - عماد شاهرخی - الگوی کشت

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم