تحول در مدارس روستایی لرستان با اجرای طرح شهید «پناهی»

کد خبر: 
۴۸۷۵
مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

تحول در مدارس روستایی لرستان با اجرای طرح شهید «پناهی»

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از  تحول بزرگ در مدارس روستایی استان با اجرای طرح شهید «رضا پناهی» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «یونس بهاروند» امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز با رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولتی توسط خیران ارجمند مدرسه، در دهم آذرماه سال جاری در دانشگاه پردیس تربیت معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی، تصریح کرد: تاکنون بیست و سه جشنواره برای تکریم و ترغیب خیران مدرسه ساز برگزار شده که از این تعداد حدود ۲۰ جشنواره در لرستان و سه جشنواره در تهران برگزار شده و اگر این عزیزان ما را در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یاری نمی‌کردند، مطمئناً تعداد زیادی از این پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسید.

زیربنای توسعه هر جامعه آموزش است

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه افزود: جامعه خیران مدرسه ساز کشور و به مثابه آن مجمع خیران مدرسه ساز استان لرستان در سال ۷۸ تشکیل شدند که از آن تاریخ تا کنون، حدود ۲۰ جشنواره، اداره کل نوسازی مدارس برگزار کرده است که ما حصل آن مشارکت خیرین در احداث ۳۰ درصد مدارس استان بوده است.

بهاروند، تصریح کرد: زیربنای توسعه هر جامعه بحث آموزش است و تا آموزش نباشد یک جامعه به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید.

وی، عنوان کرد: کسی که علم داشته باشد جایگاه بالاتری در هر جایی دارد و علم در هر جایی باشد محترم شمرده می‌شود و سخت افزار علم و دانش، فضای آموزشی است که اداره کل نوسازی مدارس این فضاها را فراهم می‌کند.

بنیاد برکت ۱۱۱ کلاس درس احداث و در حال احداث دارد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، یادآور شد: هزار و ۱۵خیر مدرسه ساز در لرستان یاریگر ما در ساخت مدارس هستند که از این تعداد ۸۲۶ نفر مرد و ۱۶۵ نفر بانو هستند و ۲۴ نفر خیر حقوقی از جمله مؤسسات و شرکت‌ها هستند.

بهاروند، عنوان کرد: بنیاد برکت یکی از نهادهای حقوقی مدرسه ساز است که ۱۱۱ کلاس درس احداث و در حال احداث دارد.

وی با اشاره به طرح شهید «پناهی»، افزود: در این طرح که مزین به نام شهید دانش آموز شده است، در تمام روستاهایی که بالای ۱۰ نفر دانش آموز دارند و در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند، مدرسه استاندارد ساخته خواهد شد و هم اکنون نیز ساخت ۲۰ مدرسه از این نوع آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، گفت: متأسفانه ۱۶۸ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که با اجرای طرح شهید «رضا پناهی» تحول بزرگی در مدارس روستایی رخ خواهد داد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل نوسازی مدارس لرستان - یونس بهاروند - جشنواره

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم