تحول درمان لرستان با تکمیل چهار بیمارستان در حال ساخت 

کد خبر: 
۵۲۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

تحول درمان لرستان با تکمیل چهار بیمارستان در حال ساخت 

تحول درمان لرستان با تکمیل چهار بیمارستان در حال ساخت 

خرم‌آباد ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تحول درمان با تکمیل چهار بیمارستان در حال ساخت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «بهرام دلفان» امروز ۲۲ فروردین در نشست خبری که در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری  شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: پیشرفت لرستان و کشور در گرو همفکری و همدلی همه نخبگان و مسئولان است.

وی با بیان اینکه انتظار ما انصاف در بیان نقد و انتقاد است، افزود: همچنین پیشنهادات می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

برگزاری هشت اردوی جهادی توسط دانشکده دندانپزشکی لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی هشت اردوی جهادی در روستاها و مناطق محروم استان برگزار کرده است، ادامه داد: باتوجه‌به اینکه هزینه دندان گران است مردم این مناطق از این طرح استقبال خوبی داشتند.

«دلفان» در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان در حال ساخت داریم که با تحقق این مهم درمان استان متحول خواهد شد، گفت: این تخت‌ها ظرف دو سه سال آینده محقق خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰۵ پروژه داریم که مربوط به سال‌های قبل بوده و رها شدند و این پروژه‌های نیمه‌تمام را به انجام خواهیم رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همه بیمارستان‌های استان تجهیزات سنگین را دارند و بیمارستان‌های عشایر خرم‌آباد و دورود فاقد MRI هستند که قرار است MRI بیمارستان عشایر خرم‌آباد خردادماه امسال نصب و راه‌اندازی شود.

دلفان گفت: برای خرید  تجهیزات سنگین بیمارستانی استان دو میلیون و ۱۰۰ هزار یورو هزینه شده است.

وی بیان کرد: کمبود پزشک یکی از مشکلات حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوده و جذب پزشک عمومی  راهکار حل این مشکل است که برای لرستان ظرفیت عمومی و تخصصی در نظر گرفته شده است. 

حوزه سلامت یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان را حوزه سلامت برشمرد و با بیان اینکه سعی کردیم پروسه دریافت مجوز را کوتاه کنیم، تصریح کرد: با بخش خصوصی تا آنجایی که امکان دارد همکاری می‌کنیم تا اشتغال‌زایی در استان رونق بگیرد.

دلفان در ادامه گفت: فضای حاکم در استان در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بوده است که این امر می‌تواند به پیشرفت لرستان کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص کمبود دارویی در استان، اضافه کرد: کمبود دارویی موضوعی کشوری است و لرستان نیز از آن مستثنی نیست؛ اما تلاش کردیم در مراکز درمانی و بیمارستانی این کمبود کمتر احساس شود.

دلفان افزود: ۳۲۰ میلیارد تومان به دلیل گران‌شدن اقلام دارویی به شرکت‌های دارویی بدهکار هستیم و این رقم را باید از محل بیمه پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه محل تأمین منابع سه بیمارستان استان مشخص است، افزود: اعتبار بیمارستان نیایش از محل تبصره ماده ۵۶ تأمین و بانک عامل آن بانک ملی است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از قطب‌های تولیدداروی کشور هستیم، گفت: در لرستان سه کارخانه تولیدداروی شیمیایی و سه کارخانه تولیدداروی گیاهی  وجود دارد.

دلفان ادامه داد: پیگیر هستیم مرکز تخصصی آلرژی را در لرستان ایجاد کنیم و در این راستا نیاز است سه نیروی تخصصی داشته باشیم که پیگیر انجام آن هستیم، همچنین قصد داریم اورژانس بیمارستان عشایر را توسعه دهیم.  

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - بهرام دلفان - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم