تجلیل از مقام شهید فرهنگی هنری لرستان

کد خبر: 
۵۵۷۳
با حضور مدیران کل بنیاد شهید و ارشاد استان صورت گرفت؛

تجلیل از مقام شهید فرهنگی هنری لرستان

تجلیل از مقام شهید فرهنگی هنری لرستان

همزمان با روز دانشجو از مقام شامخ شهید فرهنگی هنری لرستان و دانشجوی ممتاز شهید «محسن کرموند» تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، همزمان با روز دانشجو روز پنج‌شنبه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از مقام شامخ شهید فرهنگی هنری لرستان و دانشجوی ممتاز شهید «محسن کرموند» همزمان با سی‌و‌هفتمین سالگرد شهادت وی در روستای جلگه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم لوح سپاس «اصغر امیرنیا»،‌ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و یادبود شهید کرم‌وند به خانواده شهید اهدا شد.

 شهید محسن کرموند در فروردین‌ماه سال ۱۳۳۲ در روستای جلگه خلج از توابع شهرستان پلدختر متولد شد.

وی دومین فرزند خانواده بود، برادر بزرگ‌تر او شهید غلامرضا در تک دشمن بعثی در سال ۶۷ به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از دو سال رجعت، به خاک سپرده شد.

مرحوم پدر شهید همواره برای کسب درآمد حلال تلاش فراوان داشت و محیط بسیار صمیمی برای خانواده خود فراهم آورده بود، او نیز اهل جبهه بود و بارها به صورت بسیجی به عنوان سنگرساز بی‌سنگر به جبهه اعزام شد و در سال ۶۴ به رحمت ایزدی پیوست.

محسن در ۶ سالگی به همراه خانواده به استان کرمان مهاجرت کرد؛ پدر وی به عنوان راننده در شرکت زغال‌سنگ زرند استخدام شد و خانواده‌اش نیز در روستای خانوک ساکن شدند.

شهید کرم‌وند در دوران تحصیلات راهنمایی در جلسات مبلغان و روحانیان اعزامی از قم شرکت می‌کرد و با مطالعه و ارتباط با علما، دوستانش او را به عنوان شخصیت ظلم‌ستیز و کسی که تعصب زیادی نسبت به دین، حجاب و اخلاق اسلامی داشت، می‌شناختند.

حضور فعال در صحنه‌های پرشور انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب و پاسداری از آن از جمله فرازهای زندگی محسن و برادرش بود، او در سال ۶۱ به خدمت نظام وظیفه در سپاه رفت و پس از آن راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

همزمان در رشته بهداشت کاری دهان و دندان پذیرفته شد و در جبهه نیز به عنوان نیروی تبلیغی و اطلاع‌رسانی نسبت به توزیع روزنامه و جمع‌‌آوری اخبار اقدام می‌کرد، محسن در ۱۸ آذرماه سال ۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل شد.

 معاون فرهنگی، مشاور امور ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از کارشناسان اداره کل در این مراسم حضور داشتند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد شهید لرستان - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان - اعظم روانشاد - هبت اله هاشمی - شهید دانشجو - شهید محسن کرموند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم