تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح لرستان

کد خبر: 
۵۰۰۷
در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) انجام شد؛

تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح لرستان

تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح لرستان

خرم‌آباد - در پانزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) ویژه سربازان وظیفه نیروهای مسلح لرستان، سربازان نمونه این استان تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مازندرانی» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در پانزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) ویژه سربازان وظیفه نیروهای مسلح لرستان، جایگاه سربازان را در مقام شرف و عزت کشور دانست و گفت: در نظام اسلامی، جایگاه سربازی علاوه بر مدافع سرزمینی، ارزش والای دیگری به نام دفاع از اعتقاد و مکتب را پیدا کرده و با خود به همراه دارد.

وی، اظهار داشت: مقام و جایگاه سرباز تا به آنجا رفیع است که شخصیت مکتب ساز همچون شهید حاج قاسم سلیمانی خود را یک سرباز وطن دانسته و توصیه می‌کند که سنگ مزار او را به این نام مزین کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه نیروی جوانی، ایمان و انگیزه سربازان کشور را سرزنده نگه می‌دارد افزود: برای بهره‌برداری هر چه‌بهتر از این ظرفیت در آموزش سربازان وظیفه متناسب با ظرفیت‌ها و نیازها قدم‌های بسیار خوبی در مجموعه انتظامی استان و عقیدتی سیاسی‌های استان برداشته شده است.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه به جایگاه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: جوامع انسانی برای حفظ حکومت، استقلال و تمامیت ارضی و تأمین امنیت خود ناگزیر از فراهم‌کردن نیروی نظامی هستند؛ زیرا استقلال و امنیت هر کشور و دولت اعم از داخلی و خارجی نیز در پرتو قدرت و توان نظامی تأمین می‌گردد و مقابله با مهاجمان خارجی یا کسانی که در داخل کشور با نقض قوانین، امنیت اجتماعی را مختل می‌کنند، جز با توان نظامی حل نمی‌شود.

وی، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، موضوع نیروهای مسلح از نظر اعتقادی نیز موردتوجه قرار گرفته است؛ زیرا مبنای حکومت ایران، اعتقادات اسلامی است و یکی از تفاوت‌های اساسی حکومت اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی، همین امور نظامی آن است؛ چون دیدگاه اسلام نسبت به دفاع و جهاد، زیربنای ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس عقاید اسلام، امور نظامی منحصر به ارگان و یا افراد خاصی نیست، بلکه عموم مردم وظیفه دارند برای حفظ و حراست از اسلام و مرزهای حکومت اسلامی بکوشند، درحالی‌که در غالب کشورها این امر به‌عنوان شغل برای گروهی از مردم تعریف شده است.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان با اهدای لوح، تجلیل شد.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
فرماندهی انتظامی لرستان - سید اسماعیل حسینی - تجلیل

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم