تبعیض؛ آفت ورزش لرستان

کد خبر: 
۲۷۷۳
فرمانده سپاه استان مطرح کرد؛

تبعیض؛ آفت ورزش لرستان

سردار مرتضی کشکولی در نشست با رئیس و اعضای هیأت کشتی لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، تبعیض را آفت ورزش استان عنوان کرد و گفت: تبعیض سبب خفه شدن استعدادهای ورزشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک به نقل از روابط عمومی هیأت کشتی لرستان، سردار مرتضی کشکولی در نشست با رئیس و اعضای هیأت کشتی لرستان با تاکید بر اینکه کشتی یک ورزش سنتی، فرهنگی و پهلوانی است، گفت: این رشته ورزشی که با فطرت انسان‌ها رابطه دارد در استان ما نیز پیشینه خوبی دارد.

وی، عنوان کرد: در همین راستا پیشنهاد من به هیأت کشتی این است که اولین اقدامشان تکریم از بزرگان کشتی فارغ از نگاه به دسته بندی‌ها و سلایق باشد و این را بنا گذاری کنند تا آیندگان در این هیأت نیز احترام به بزرگان را هدف اولشان بگذارند، اقدامی که می‌تواند بسیاری از کدورت‌ها را از بین ببرد و باعث فروکش کردن نقدهایی شود که از همان گام اول، گاه از سوی مخالفان شما شروع می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، افزود: تشکیل نشست‌های اندیشه ورزی نیز می‌تواند در همین مسیر بسیار به شما کمک کند چرا که در این نشست‌ها، مهم نظرخواهی از بزرگانی است که در این راه نظر فنی دارند و این می‌تواند موجب ایجاد نزدیکی بیشتر کشتی گیران استان شود.

ترسیم افق چشم انداز برای کشتی لرستان

سردار کشکولی، دومین اقدام مهمی را که هیأت کشتی باید برای خود در نظر بگیرد، ترسیم یک افق چشم انداز برای آینده کشتی دانست که باید چند اصل در آن الزامی باشد، تصریح کرد: اولین اصل رفع تبعیض در کشتی استان است، به این معنا که ما فکر نکنیم تنها مرکز استان می‌تواند پله رشد کشتی گیران باشد و یا نگاهمان به روابط باشد، چون بنای کار شما بزرگ کردن کشتی استان است نه بزرگ کردن نام فلان شخص یا فلان شهر.

وی، ادامه داد: بی شک آفت ورزش لرستان همین تبعیض است چرا که من خود شاهد اینگونه تبعیض‌ها در بسیاری از رشته‌های ورزشی بوده‌ام، تبعیضی که باعث خفه شدن استعدادهای ورزشی استان شده است و شما باید تلاش کنید این تبعیض و حتی احساس تبعیض در استان از بین برود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، با یادآوری برخی شکست‌های کشتی گیران ما در وزن‌های مختلف، گفت: یکی از دلایل این شکست‌ها عدم پرورش همین استعدادهایی بود که شاید در صورت توجه بیشتر می‌توانستند جایگزین مناسبی برای بسیاری از کشتی گیران ما باشند اما با از بین رفتن فرصت‌ها هرگز نتوانستیم برای برخی قهرمانان کشتی خود جانشین خوبی معرفی کنیم در حالی که می‌بایست با از بین بردن تبعیض‌ها فرصت پرورش استعدادها بدون در نظر گرفتن روابط برای تمامی جوانان استان فراهم شود.

سردار کشکولی، دومین اصل را صلاحیت اخلاقی، فرهنگی ورزشکاران دانست و افزود: کشتی باید جای تربیت، فرهنگ و اخلاق باشد و باید خانواده‌های ما با اطمینان، فرزندان خود را برای یادگیری این رشته راهی فضایی کنند که قرار است فردی متدین و با اخلاق او را آموزش دهد.

وی، تاکید بر کشتی پایه را اصل سوم چشم انداز کشتی لرستان دانست و تصریح کرد: شما باید اصل کارتان را بگذارید بر روی پرورش کشتی نوجوانان و جوانان، کسانی که می‌توانند در یک دهه بعد چهره‌های شاخص کشتی استان باشند، البته این به معنای عدم برنامه ریزی برای کشتی بزرگسالان نیست اما اولویت کشتی پایه باشد و سعی کنید این چهره‌ها را طوری پرورش دهید که ضد کشتی نباشند.

اصل ورزش، مردانه جنگیدن است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، برای تشریح واژه ضد کشتی با مثال زدن برخی رفتارهای ناشایست در ورزش کشور، گفت: من وقتی برخی فوتبالیست‌ها را می‌بینم که محبوب هستند اما برای گرفتن یک پنالتی، داور را فریب می‌دهند حقیقتاً تأسف می‌خورم، این جوانمردی نیست و اصل ورزش، مردانه جنگیدن است لذا شما باید به کشتی گیر نوجوان ما آموزش بدهید که اخلاق اصل اول است و قرار نیست برای قهرمانی به رقیب آسیب بزنیم.

سردار کشکولی، ادامه داد: اوج انسانیت این است اگر رقیبت به هر دلیلی نتوانست در مقابل تو بایستد خوشحال نشوی، چرا که ایستادن و مبارزه مردانه کردن افتخار دارد و نه حذف رقیب، نهایتاً قهرمان شدن که البته این ایده نیازمند فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به برخی سوابق فرید بهرامی رئیس هیأت کشتی لرستان، وی را فردی فرهنگی و باسابقه در کشتی استان دانست و خطاب به وی، تاکید کرد: شما فردی باسواد و فرهنگی هستید و در میدان‌های مختلف ورزشی داوری کرده‌اید، لذا می‌توانید با کمک دیگر دوستانتان بنا را بر این بگذارید که این روش اخلاق مدارانه گسترش پیدا کند که حتی بعد از شما نیز دیگران مجبور به ادامه دادن همین راه شوند.

تلاش کنید در تیم‌های ملی ستاره داشته باشید

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، چهارمین چشم انداز مد نظر هیأت کشتی استان را حضور کشتی گیران استان در تیم‌های ملی فرنگی و آزاد دانست و افزود: شما باید تلاش کنید حتماً در تیم‌های ملی ستاره داشته باشید و این باید هدف‌گذاری شما باشد که هر سال افرادی به تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اضافه شود، اتفاقی که این روزها برای سایر استان‌ها اتفاق می‌افتد و حال اینکه زمانی کشتی لرستان حرفی برای گفتن داشت.

سردار کشکولی، تصریح کرد: لیگ را هم نباید فراموش کنید و اولویت دیگر شما حضور در لیگ کشتی کشور باشد و این نکته‌ای که رئیس هیأت کشتی لرستان در مورد حضور در لیگ برتر تاکید کردند، کار خوبی است آن هم با اولویت کشتی گیران استان و حالا حتی اگر از برخی استان‌های دیگر هم کمک گرفتیم، اما اصل برنامه استفاده از ظرفیت‌های بومی استان باشد.

وی، تجمیع تمامی توان هیأت کشتی را نیز از اولویت‌هایی دانست که هیأت کشتی باید مدنظر بگیرد و تصریح کرد: شما باید با همه کار کنید حتی اگر مخالفتان باشند، تحملتان را هم باید بالا ببرید چرا که می‌دانم حرف، نقد، تخریب و توهین بسیار خواهی شنید اما باید تحمل‌تان را بالا ببرید و به جای جواب دادن به دیگران صبوری کنید.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، با استقبال از درخواست رئیس هیأت کشتی استان مبنی بر استفاده هیأت کشتی استان از ظرفیت مجتمع دهکده مقاومت خرم‌آباد و همچنین حضور اردوهای تیم ملی کشتی در این مجتمع تاکید کرد: اقدامات لازم در این باره صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
ورزشی - کشتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم