تبدیل موضوع جوانی جمعیت به یک باور اعتقادی در جامعه

کد خبر: 
۵۷۰۶
استاندار لرستان بیان کرد:

تبدیل موضوع جوانی جمعیت به یک باور اعتقادی در جامعه

تبدیل موضوع جوانی جمعیت به یک باور اعتقادی در جامعه

استاندار لرستان گفت: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در جامعه باید به الگو و یک باور اعتقادی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، «فرهاد زیویار» روز پنجشنبه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: فرهنگ افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود اما متاسفانه در این خصوص سبک زندگی تغییر کرده است.

وی افزود: فرزندان از امکانات اشباع شده‌اند و راضی نیستند در کنار خانواده تشکیل زندگی بدهند که باید این فرهنگ تغییر کند و جوانان با مسایل ازدواج، ساده‌تر برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود گفت: لرستان امکانات محدودی دارد و در بحث تامین زمین و تهیه مسکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسبی نداریم همچنین موانع پرداخت تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها باید برطرف شود.

استاندار لرستان گفت: باید کارگروهی در خصوص تهیه مسکن، تامین زمین و وام ازدواج تشکیل شود تا تنها به مصوبات جلسات اکتفا نکنیم.

زیویار بیان کرد: اکنون وضعیت استخدامی چندین برابر دهه ۶۰ شده و در مقابل فرزند‌آوری کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن اینکه آینده نیازمند جوانان می‌باشد باید فرزندآوری را جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات اعتقادی در جامعه بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: تهدیدی که اکنون کشور را در برگرفته در خصوص فرزندآوری است که بار سنگینی از انتظارات انباشته‌شده در استان‌ها بر دوش دولت است و در این راستا باید کمک کنیم.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متعدد از جمله کار رسانه‌ای، تبلیغات و آموزش‌های چهره به چهره محقق می‌شود همچنین برنامه‌های آموزشی باید کارشناسانه و به گونه‌ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.

استاندار لرستان همچنین به تاثیرات منفی پیری جمعیت در شرایط کشور، جامعه و آداب و رسوم اشاره کرد و گفت: همه ما در خصوص ترویج جوانی جمعیت، مسئول هستیم و تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در این راه از همه امکانات خود استفاده کنند.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
جوانی جمعیت - فرزندآوری - افزایش جمعیت - استاندار لرستان - فرهاد زیویار

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم