تأمین ۳۵ دستگاه تصفیه هوا برای بیمارستان‌های لرستان

کد خبر: 
۳۱۵۱
دیرکوند خبر داد؛

تأمین ۳۵ دستگاه تصفیه هوا برای بیمارستان‌های لرستان

تأمین ۳۵ دستگاه تصفیه هوا برای بیمارستان‌های لرستان

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان  گفت: ۳۵ دستگاه تصفیه هوا برای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ ستایش دیرکوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از خرید سه دستگاه سنجش آلاینده‌های هوا برای استان خبر داد و اعلام کرد: به زودی در شهرهایی با میزان آلودگی بیشتر نصب و راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این دستگاه‌ها به منظور بررسی و نظارت دقیق‌تر وضعیت آلودگی هوای استان خریداری شده‌اند.

دیرکوند ادامه داد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان یک دستگاه ناظر تمامی جوانب بهداشت محیطی را رصد می‌کند و هرچند تامین سلامت هوا، وظیفه ذاتی سازمان محیط زیست است اما اقدامات نظارتی خود را با امکانات و تجهیزات جدید و مدرن انجام می‌دهیم.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه میزان آلودگی هوا یکی از شاخص‌های مهم بهداشت است عنوان کرد: با افزایش تعداد کارگاه‌های صنعتی، شیمیایی و خودرو در کشور و استان، میزان آلودگی هوا افزایش یافته است.

دیرکوند همچنین گفت: ۳۵ دستگاه تصفیه هوا برای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان نیز تامین شده است.

وی، بیان کرد: این دستگاه‌ها به منظور رفع آلاینده‌های شیمیایی میکروبی و همچنین گرد و غبار بیمارستان‌ها خریداری شده است و هریک قابلیت تصفیه ۳۵۰ مترمکعب هوا را در ساعت دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه هر دستگاه تصفیه هوا مساحتی به اندازه ۲۵۰ مترمربع را پوشش می‌دهد، عنوان کرد: این دستگاه‌ها قابلیت حمل و نقل دارند و می‌توان در شرایط ویژه آن را بین بخش‌های مختلف بیمارستان جا به جا کرد.

دیرکوند با اشاره به اینکه فضای محیط‌های بیمارستانی بار آلودگی میکروبی بالایی دارد ادامه داد: تصفیه هوای این مکان‌ها اقدام بهداشتی مهمی محسوب می‌شود چراکه آلودگی با شیوع ویروس کرونا و افزایش بار مراجعات بیماران کرونایی، تشدید شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - آلودگی هوا - دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم