بی‌تعارف با کارخانجات آرد

کد خبر: 
۴۷۸۲
مدیرکل غله لرستان مطرح کرد؛

بی‌تعارف با کارخانجات آرد

حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: در بحث کیفیت با کارخانجات آرد تعارفی نداریم و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت‌اله بیرانوند شامگاه جمعه در نشست مجازی با رسانه‌ها در پاسخ به انتقاد خبرنگار زرک از عدم کیفیت نان و آرد در استان گفت: عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند؛ چراکه این فرآیند به صورت یک زنجیره از تولید گندم تا تهیه آرد، حمل، نگهداری و پخت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آرد تولیدی لرستان با کیفیت است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، بخش عمده‌ای از نیاز آرد کشور بنا به دلایل مختلفی از محل گندم وارداتی تامین می‌شود و گندم مصرفی در کارخانه‌ها یکسان است بنابراین، آرد در تفاوت کیفیت نان نانوایی‌ها چندان موثر نیست.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان علت نامرغوبی نان را باید در بکارگیری نیروی انسانی فاقد مهارتِ نانوایی‌ها جست‌و‌جو کرد.

اجرای سند ارتقای کیفیت نان در لرستان

بیرانوند در ادامه از اجرای سند ارتقای کیفیت نان در لرستان خبر داد و گفت: این سند را با هدف کاهش ضایعات خردادماه مصوب و ابلاغ کردیم و هم اکنون در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آرد متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد، سازمان صمت، اداره کل غله و انجمن صنفی کارخانجات تشکیل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اعلام کرد: بر اساس شاخص‌هایی که در این سند پیش‌بینی شده کارخانجات آرد به‌صورت مستمر ارزیابی، امتیازدهی و رتبه‌بندی می‌شوند.

بیرانوند تاکید کرد: ما بر اساس سند ارتقای کیفیت نان، صرفاً گندم تخصیصی به کارخانجات را بر اساس امتیازی که این کمیته‌ها تعیین می‌کنند در نظر می‌گیریم.

وی اضافه کرد: در این راستا زمینه برای ارتقای کیفیت نان فراهم می‌شود و واحدهایی که نان با کیفیت دارند سهمیه آرد بیشتری می‌گیرند و این موضوع انگیزه‌ای برای ارتقاء کیفیت ایجاد می‌کند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه تعارفی با کارخانجات آرد نداریم، تصریح کرد: چنانچه این کارخانجات در بحث کیفیت آرد مشکل داشته باشند با آنها برخورد می‌شود.

سمیه روزبهانی/

 

برچسب‌ها: 
حجت بیرانوند - اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان - صنعت آرد و نان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم