بیکاری بیش از ۶ هزار فرزند شهید و ایثارگر لرستانی

کد خبر: 
۲۵۸۶
سرپرست بنیاد شهید استان خبر داد؛

بیکاری بیش از ۶ هزار فرزند شهید و ایثارگر لرستانی

محمود زرین جویی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از بیکاری ۶هزار و ۷۱۴ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان خبر داد و گفت: ۶۸ درصد این افراد مدارک دانشگاهی دارند.

به گزارش خبرنگار زرک؛ محمود زرین‌جویی امروز در همایش معاونان و رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار داشت: اتحاد در برابر دشمن، همدلی در ساختن کشور و به دنبال آرمان‌های بلند و ملکوتی امام(ره) و شهدا مهمترین توصیه همه شهداست که با این اقدامات می‌توان همیشه موفق و سربلند بود.

وی با اشاره به جان‌فشانی شهدا و ایثارگران افزود: آرامش و آسایش امروز در کشور و همچنین نقش ایران در منطقه به عنوان یک کشور تاثیرگذار در جهان، مرهون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: اخلاص شهید سلیمانی موجب شد تا اینگونه محبوب دل‌های عالم شود و با خلوص نیت و بدون هیچگونه ریا در خدمت نظام و ولایت بود.

زرین‌جویی عنوان کرد: شهید سلیمانی نهایت بصیرت را داشت و گرایشات سیاسی افراد برایش فرقی نمی‌کرد به طوری‌که حتی یک جمله که سبب کدورت در بین گروه‌ها شود را بیان نکرد و دارای عظمت و بزرگی خاصی بود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی علیرغم همه مهربانی و رافتی که داشت اما با بردن نام این بزرگ مرد، لرزه بر تن دشمن می‌انداخت و این ناشی از معرفتی بود که خدا در دل این مرد بزرگ گذاشته بود تا سبب شد اینگونه در منطقه و جهان تاثیرگذار باشد.

سرپرست بنیاد شهید لرستان گفت: امروز هزاران سردار سلیمانی در کشور وجود دارد و همه در تلاش هستند تا راه شهدا و شهید سلیمانی را ادامه دهند.

زرین‌جویی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: مهمترین هدف بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هر فعالیت در بنیاد شهید، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی با اشاره به اینکه در استان بیش از شش هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر بیکار هستند گفت: یکی از چالش‌های مهم بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران است که شش هزار و ۷۱۴ نفر بیکار در سیستم بنیاد شهید استان ثبت شده که ۶۸ درصد این افراد مدارک دانشگاهی دارند.

سرپرست بنیاد شهید لرستان با اشاره به انعقاد سه تفاهم‌نامه در راستای حل مشکلات در این حوزه اظهار داشت: برای اجرای این تفاهم‌نامه نیاز به همکاری و تلاش مضاعف است و باید با استفاده از ظرفیت‌ها، کاری کرد که تا پایان سال نمود و جهشی به سمت اشتغال، مسکن و اتمام بهسازی قبور شهدا صورت گیرد.

زرین‌جویی با بیان اینکه اشتغال روستایی می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد شغل جویندگان کار باشد عنوان کرد: در استان لرستان کشاورزی، دامپروری و گردشگری بهترین ظرفیت و پتانسیل برای ایجاد اشتغال است که باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

شکراله یاسمی/

 

برچسب‌ها: 
اداره کل بنیاد شهید لرستان - محمود زرین جویی - اشتغال

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم