به جز دولت بدهکار هیچکس نیستم

کد خبر: 
۴۵۶۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

به جز دولت بدهکار هیچکس نیستم

بهرام دلفان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه را درخواهیم یافت، گفت: بنده به جز دولت بدهکار هیچکس نیستم.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ بهرام دلفان امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سخنانی با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان کسانی هستند که در مقاطع مختلف کمک حال مملکت بوده‌اند، از جنگ تحمیلی گرفته تا بیماری کرونا.

وی یادآور شد: این روحیه بسیجی باید در کنار روحیه علمی در دانشگاه‌ها تجلی داشته باشد تا به اهداف عالیه برسیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با تغییر دولت‌ها تغییر مسئولیت‌ها هم طبیعی است، تصریح کرد: عزیزانی بودند که خدمت کرده‌اند، به ویژه دکتر نیکبخت که دوران مسئولیت ایشان مصادف با کرونا شد.

دلفان با اشاره به اینکه الان که در خدمت شما هستیم از واکسن خارجی بی نیاز شده‌ایم، گفت: یادتان هست که چقدر صحبت‌های مختلف و تمسخرها می‌شد، اما نگاه به درون جواب داد؛ این پایه گذاری ارزشمند برای آینده کشور بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه الان در مرحله‌ای هستیم که شیب بیماری کرونا نزولی است، در حالی که برخی کشورهای اروپایی ممکن است در آستانه تعطیلی کامل باشند، تصریح کرد: دولت جدیدی سر کار آمده و دیدگاه‌های او متفاوت است؛ توجه به مدیران بومی و نگاه به درون در این دولت وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان بایستی نگاه متوازنی به همه بخش‌ها داشته باشیم، بخش آموزش به اندازه درمان مهم است، خیلی مهم است در کیفیت آموزش وقت بگذاریم و هزینه کنیم، افزود: در حوزه پژوهش که نقطه قوت کشورهاست، نباید این موضوع را غافل شویم؛ اگر اعتباری داریم بایستی سهم این قسمت را هم پرداخت کنیم.

دلفان با اشاره به اینکه گاهی مسئول بوده‌ام و هر وقت مسئولیت نداشته‌ام از توان و دانش خود برای ایجاد اشتغال استفاده کردم، اظهار داشت: ۲۱ سال پیش که صحبتی از شرکت‌های دانش بنیان نبوده، من و همکارم مرحوم دکتر صالح نیا بنایی را گذاشتیم که امروز در لرستان معادل ۱۲۰ شغل است؛ اگر همه رؤسای دانشگاه‌ها تجربه من را در حوزه شرکت‌های دانش بنیان داشتند کشور متحول می‌شد.

وی با بیان اینکه این مسئله که تعارض منافع باید حل شود، قبول دارم و به وزارت خانه هم گفته‌ام، تصریح کرد: الان هم آن سیستم روی روال خود کار می‌کند و نیاز به حضور من نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه برای تصدی این مسئولیت با هیچ نماینده‌ای تماس نگرفتم، براساس آنچه که منشور ما بوده قرار این بود هرچه دولت تعیین کرد همان شود، لذا از این بابت بنده به جز دولت بدهکار هیچکس نیستم؛ افزود: مشورت لازم است، افکار را روی هم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم بهترین افراد را برای خدمت به مردم انتخاب کنیم.

دلفان با اشاره به اینکه امیدی که به وجود آمده را نباید خراب کنیم، گفت: آموزش را در خواهم یافت، پژوهش را هم همینطور، ان شاالله دانشگاه را به سطح دانشگاه‌های نسل سه و چهار ببریم که بتواند مشکلات مردم را پیش بینی و حل کند.

وی یادآور شد: در بحث بهداشت و درمان برای ماندگاری متخصصین، توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات، بحث پسماند سموم و فلزات سنگین، تغذیه و … را به جد پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
بهرام دلفان - دانشگاه علوم پزشکی لرستان - مراسم تودیع و معارفه

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم